Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

Tow2Mater skrev 2022-04-09 13:47:08 följande:
    Jag horde honom säga det. Vad vill du jag ska svara?

Jag syftade på det här:

"Han sa inget om nedmontering."

Där menade jag: Litar du på att skulle säga det om han hade såna planer??
  • AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2022-04-09 13:54:03 följande:
    Hur skulle han kunna nedmontera om han drar USA ur? menar du att han skulle slutat betala men vara kvar?
    Det pratades om att nedmontera Nato. Vet du om han verkligen bara vill dra ut USA bara för att det inte lönar sig, för att det är kostsamt och inte ger USA så mycket, eller om han har en deal med Putin och de har gemensamma mål? 
  • AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2022-04-09 14:04:58 följande:
    Enligt dig kan jag ju inte lita på vad han skulle säga så vad spelar det for roll.

Vilka och var har det pratats om att nedmontera?
    Padirac har pratat om det - här i tråden!  Ingen har påstått att Trump skulle ha sagt det. Och jag har försökt att säga att jag inte heller skulle förvänta mig att han skulle berätta det öppet. 
  • AndreaBD
    Padirac skrev 2022-04-09 14:26:53 följande:
    Jag tror att Trump odlats av Kremls under en väldigt lång tid - Trump har ryska pengar att tacka för den affärsverksamhet han har och de kampanjmakare han hade under sin valrörelse . Kreml har med Trump lyckas destabilisera USA internt, ta över stora delar av GOP och sprida auktoritärt tankegods genom de politiska rörelser de stöttat tillsammans med den asymmetriska krigsföringen med desinformation och propaganda.

Märk att narrativet som Kreml berättar om välden med finns i tråden och på FL.
    Ja, och jag är inte helt förvånad. De har en del gemensamt. 
  • AndreaBD
    Flash Gordon skrev 2022-04-09 15:13:24 följande:
    Vilket jag gjorde i inlägg 1117 men du argumenterade emot.
    Det var ju innan vi ens diskuterade det här! Jag kan ju inte hålla på och leta efter gamla inlägg, som bara du  och inte andra får ihop med det som diskuterats nu.
  • AndreaBD
    Padirac skrev 2022-04-09 17:34:35 följande:
    Nej, du och Andrea pratade om olika saker - det var du som argumenterade emot - det syns tydligt i just inlägg 1117
    Var inlägg 1117 det som du citerade nyss? Det var ju då han pratade helt förbi mig?! Suck.....
  • AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2022-04-10 00:01:37 följande:
    Jaså, jag måste ha missförstått vad Padirac sa i #1193 då: "Trumps val till president och därpå följande försök att montera ned NATO". Trodde han menade Trump.
    Självklart menade han Trump. Du verkar inte läsa ordentligt. 
  • AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2022-04-10 00:10:39 följande:
    Men du sa ju "Ingen har påstått att Trump skulle ha sagt det".
    Trump har inte sagt "nedmontering", men Padirac tycker att Trump vill nedmontera. Är det så svårt att förstå eller är det någon slags förvirringsstrategi du kör? 
  • AndreaBD
    Flash Gordon skrev 2022-04-10 07:36:43 följande:
    Det var där jag uppmärksammade dig på att "de som utnyttjar situationen" inte var några små obetydliga grupper.
    Väldigt otydlig iom att du i princip utgick ifrån att alla vet det du hävdar, istället för att säga tydligt vad du hävdar och även ge några belägg för att det stämmer. 
  • AndreaBD
    Tow2Mater skrev 2022-04-10 13:49:37 följande:
    Eftersom du påstår båda sakerna så är det svart att forsta ja. Men om du har bestämt dig nu for att det var bara Padirac som sa det, inte Trump, så samstämmer det med vad jag forstår också.
    Jag har hela tiden skrivit samma saker, det är du som inte läser ordentligt. Du verkar fortfarande inte ha förstått poängen, nämligen att Padirac menade att det var Trumps AVSIKT (eller kanske Putins, och då kan vi spekulera om Trump begrep det) att nedmontera Nato, ÄVEN om han inte sa det. 

Men det var uppenbarligen för komplicerat......
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa