flemens skrev 2023-05-04 16:22:48 följande:
Ja, naturligtvis. Jag pratar om de barnsliga fåntrattarna svenskarna här i Sverige som tycker att man ska förhandla på ryssens vilkor. Vilket de lustigt nog inte pladdrade om när USA anföll Irak eller Afghanistan, då var det minsann USA som skulle låta bli att invadera. Själv finner jag det som "mind blowing" varför någon normalt begåvad människar tar dem på större allvar än antivaxxers, heavens gate, branch Davidians eller såna som inbillar sig att jorden är platt.
Det går inte förhandla med nazister som putin och dennes ryssland, och många av de som öppet kramade ryssen igår utan krig, är många av dessa väldigt tysta nu och de har insett oops jag stödde en nasse.
flemens skrev 2023-05-04 17:01:13 följande:
Ja, jag finner det lika lustigt att någon åtminstone lite normalt begåvad människa kan "heja" på den där putin som när någon "hejar "på clownen trump på andra sidan. Men jag har mig märkt att det ofta är samma slags individer, även om det även finns fler typiskt vänsterorienterade som "hejar" på den där putin. Men det beror nog mest på att han inte är jänkare, det är liksom huvudsaken för dem.
Faktiskt inte träffat en till vänster som hejat på nazisten putin, låter som dessa är mycket ovanliga.
Men det finns en del som säger konstiga saker och där man säger att det inte är rätt att delta i krig, men vem ska då försvarar Ukrainarna brukar jag säga till dom.
För att ha bjudit in ryssland till ta över Ukraina, det hade slutat MYCKET MYCKET illa för dom.
RebeckaZ70 skrev 2023-05-04 20:36:54 följande:
Det är ryggmärgsreflexer hos en del. Väst och USA stödjer Ukraina, då måste det vara något dåligt.
Det är mest TDS-trumpnissar som försöker den och ofta är dom fascister/nazister också.