Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
Jag har ingen aning om vad det är du betraktar som demokratisk utveckling i Ukraina.
Har du direkta länkar till var Ryssland är tydlig med att de vill ersätta Ukrainas regering och skapa en lydstat så lägg upp dem så återkommer jag.
Ett alternativt förslag skulle ju kunna vara att vi gör en upprepning av historien och erbjuder Ryssland att placera kärnvapen på Kuba eller något likande mot att NATO får placera några i Ukraina.... ;)
Alltså även om man bortser från vad ryssland sagt så har de ägnat en månad åt att försöka inta kiev, om inte det säger dig att de försöker avsätta den valda regeringen och ersätta med sin egen då vet jag inte vad som skulle kunna övertyga dig.
Kärnvapen på kuba byttes mot NATO's kärnvapen i turkiet om jag inte minns fel.
Men det är ju egentligen inte kärnvapen som är rysslands problem med NATO, det är att de inte kan invadera sina grannländer på precis de sätt de gjort med Ukraina som är problemet med NATO. Och det är ju just därför alla rysslands grannländer så gärna vill in i NATO, de känner sig hotade av ryssland.
Det är lite märkligt när Putin och analytiker i väst skyller NATOS expansion på USA, det är ryssland som drivit dessa länder in i NATO med sin agressivitet.