Inlägg från: Anonym (Trötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trötter)

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

Tow2Mater skrev 2024-11-19 20:51:54 följande:
    Trump vill försöka avsluta kriget. Men nu ville tydligen Biden öppna upp för kärnvapen.

Det borde ligga i EUs intresse att skaffa fram mer resurser. Det är bara att omfördela skattepengar och lägga mer på militära materiel.
    Problemet är väl att det sällan är bra att ge efter för utpressning. Snart kommer samma skådespel att utspela sig i Taiwan och då förlorar världen tillgång till viktiga halvledare. Men det är väl "bara" att göra egna antar jag, precis som med krigsmateriel :)
  • Anonym (Trötter)
    Tow2Mater skrev 2024-11-19 21:44:08 följande:
    Du vill bara spendera USAs pengar och materiel men inte EUs? Vet du hur mycket materiel du kan köpa med säg alla skattepengar som går till föräldraledigheter (som inte finns på kartan för amerikanska skattebetalare).
    Nej det var inte vad jag skrev. Eu har väl gett mer pengar och stöd än USA av vad jag har läst, för att inte tala om flyktingmottagande. Att tro att man kan nå en snabb fred genom att försöka tvinga Ukraina att ge upp stora delar av sitt land tror jag dock inte på.
  • Anonym (Trötter)
    KillBill skrev 2025-01-12 11:35:05 följande:
    Vi pratar alltså om den här personen och det är alltså andra gången på kort tid som topp-moderater avslöjats med vänskapskorruption.   
    Hur menar du att det här spelar in på kriget i Ukraina?
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa