Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
Här finns lite tips på hur man kan stödja det ukrainska folket.www.dn.se/sverige/rekordstort-intresse-att-skanka-pengar-till-ukraina/
Vad anser du om att Malcolm Kyeyun (tinkzorg), vid Sverigedemokraternas konservativa tankesmedja Oikos sprider texter på olika platformar om att Ukraina bör lägga ner vapnen och retweetar inlägg med USA kritisk propaganda?
Internet glömmer aldrig..
twitter.com/JonathanLeman/status/948924805394436096
Jag ger er Chang Frick, chefredaktör för högerpopulistiska nättidningen Nyheter Idag. Chang var tidigare engagerad i Sverigedemokraterna och har varit avlönad av Vladimir Putins propagandakanal RT (tidigare Russia Today).
Jag ger er Chang Frick, chefredaktör för högerpopulistiska nättidningen Nyheter Idag. Chang var tidigare engagerad i Sverigedemokraterna och har varit avlönad av Vladimir Putins propagandakanal RT (tidigare Russia Today).
Ukrainska myndigheten mot korruption förklarar att ett stulet ryskt stridsfordon är att betrakta som skattebefriad "inkomst" och att man inte behöver deklarera det mot skatteverket
en.interfax.com.ua/news/general/804441.html
Ukraine's National Agency for the Protection against Corruption (NAPC) has declared that captured Russian tanks and other equipment are not subject to declaration.
"Have you captured a Russian tank or armored personnel carrier and are worried about how to declare it? Keep calm and continue to defend the Motherland! There is no need to declare the captured Russian tanks and other equipment, because the cost of this ... does not exceed 100 living wages (UAH 248,100)" NAPC's press service said.
Ulf Kristersson öppnar upp för kraftigt ökat flyktingmottagande. Det är bra. Samtidigt är det intressant att Moderaterna släpper denna profilfråga. Det kommer i framtiden bli svårt för Kristersson att argumentera för att flyktingar som passerat andra (säkra) länder inte ska kunna ges asyl i Sverige. Det ska också bli intressant att se hu SD ställer sig till Moderaternas nya linje.
www.svt.se/nyheter/inrikes/ulf-kristersson-alla-eu-lander-kan-komma-att-behova-ta-emot-valdigt-manga-ukrainare