klyban skrev 2024-08-03 13:15:58 följande:
Varför F16 tar tid, det är för att leveranstiden är vad den är med material och personal och deras utbildningar.
Dock har som jag förstår det de redan börjat leverera plan nu.
Anonym (Kim jong pong flong) skrev 2024-08-03 09:33:30 följande:
Tack, jag förstår.
Men tänk, väst har skickat miljarder i bistånd till Afrika i flera år. Hela Afrika borde blomstra vid det här laget. Som du säger är kina i Afrika med fel syften, men ser i alla fall till att bygga upp deras infrastruktur och kanske kan de snart stå på egna ben. Varför har Sverige och övriga i västvärlden inte gjort det? Vill vi inte att andra ska ha det bättre?Hjälper vi till för syns skull?
Detta är värt att tänkas på.
för några månader sedan såg jag en dokumentär om ryssland ock usa, kommer inte ihåg vad dokumentären heter men i alla fall; i dokumentären sades det att Putin flera gånger försökt komma in i värmen hos USA men många gånger fått nobben. Det gjorde att Putin tart putin tappade tilliten till väst. han vill också tillhöra väst men USA vill inte. Lite milt uttryckt så triggade usa igånng Putins mindervärdeskomplex. tror du att det kan ligga någon sanning i det?
Putin är typ lite kränkt och rädd?
Nazisten putin har aldrig velat något sånt, och det ser man på hans arbete genom alla år och alla spioner som berättar ett syfte att samarbeta och bli en normalt land har aldrig någonsin varit på agendan.
Och nu menar vi mot inte alls.
Men intressant att du inte rör vid nassens storhetsvansinne och hur Ukraina ska överges i denna, och hur du verkar inte vilja veta av att putin bara höjer blicken till nästa land, som är säkert Moldavien då., och sen vidare och vidare.
Hur kan du inte förstå detta, eller har du missat pärlbandet av länder före Ukraina av Nazisten putin?
Nej, putin är ingen idiot, men väl en nasse och och mycket annat, som tex storhetsvansinne.
Öö, va?
Jag gillar att ställa frågor på djupet för att få fler infallsvinklar, vad har det med mina värderingar att göra? Det finns två sidor av ett mynt, oavsett svar så är det inget som påverkar mitt stöd för Ukraina.
Tack för input men behåll dina antaganden för dig själv.