Inlägg från: Friger |Visa alla inlägg
  • Friger

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

KillBill skrev 2022-03-04 08:52:55 följande:
    Jag tycker att det är bra att moderaterna svängt när det gäller att ta emot flyktingar men tycker att det är märkligt att gränsen för moderaterna går vid att flyktingen är från Europa (min uppfattning är att det är flyktingens skyddsbehov som bör stå i fokus). Som jag ser det borde det inte spela någon roll om det är Syriska eller Ukrainska flyktingar som flyr från Putins bomber.  Sedan ska det bli intressant att se vad som händer i förlängningen. Det pågår en konflikt i Bosnien och även där har Ryssland intressen. Det är inte osannolikt att Putin agerar även där för att starta ytterligare en Europeisk flyktingvåg och med Moderaternas svängning i flyktingfrågan kommer även potentiella flyktingar därifrån få skydd i Sverige.  
    När det är krig i Ukraina så kommer det kvinnor och barn. Männen stannar och slåss.

När det krigas i Syrien så kommer det unga män. Är kvinnorna kvar och slåss tillsammans med barnen?

Sen så är Ukraina i vårat närområde. Väldigt skillnad. Deras kultur är närmare våran.
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa