Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

Rataxes skrev 2022-03-01 14:46:19 följande:

Jag skrev igår om de 2 Ukrainare som rest ner för att ansluta sig till deras väpnade styrkor, deras familjer är och hämtar Ukrainare vid färjan i Ystad i kväll...
    Vi tar emot en mamma och hennes 3 barn hos oss, så länge de behöver stanna. Sambon kollar när barnen kan få börja skolan. Förberett övervåningen åt dem. Känns ok att göra något.

SkålPlus
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    Tom Araya skrev 2022-03-01 18:19:04 följande:
    Jag planerar att åka dit.

Jag skulle kunna ta emot en familj i mitt hem under tiden jag vistas i Ukraina.

Problemet är bostadshyran under tiden...

Vi får se om det går att lösa.
    Förslag mottages tacksamt.

Hjärta

var rädd om dig, Tom

kan du kanske starta någon insamling för det ändamålet ,  t.ex tillsammans med någon lokal församling?

• RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2023-04-16 21:24:51 följande:

Är botten nådd nu, eller kommer Putains nyttiga idioter med något ännu dummare?

Så dumt att det inte finns. Att sedan vissa tror att alla samlas på en och samma plats är minst lika dumt
  • RebeckaZ70
    klyban skrev 2023-04-17 10:30:33 följande:

Varför det?
    Undrar då du glömde av att skriva om detta.

Ser komiskt att se normala rysskramare nu, klaga på annat som militärövningar och vad folk tycker.
    Kanske dax för SD istället berätta vad de gjorde i ryssland krim på bjudresor som gör dom vansinniga varje gång någon frågar.

Vem/vilka är det du ser som normala rysskramare? 

varken jag eller rataxes hör till Sd?s följe. 

föreslår att du ställer dina evinnerliga frågor om bjudresor till SD centralt. Förresten skriver du den ryska stavningen av Krym. Det är kanske du som borde funder på vens sida du står?

• RebeckaZ70
    klyban skrev 2023-04-17 15:30:23 följande:

DU försvarar tom högerns antisemitism.

Men ja, vad gjorde SD på bjudresor ryssland krim?(Och jag stavar på SVENSKA och de första 4 bokstäverna i krimhalvön :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: )

Och frågan är inte besvarad, har du inte sett det?

Och vem sida jag står på, ja, det kan ingen ha missat och när jag pratar om nazisten putin :lol::lol::lol::lol::lol:

Men roligt försök till gaslightning plu slägga orden i munnen på mig, men går inte på så enkla saker.
    Berättar dock en hel del om dig, och hur du vände dig emot mig istället för nazisten putin.
    Kanske du tror någon missade detta.

Sluta ljug om mig. Visa var jg har försvarat högerns antisemitism eller knip käft!

Jag kan inte svara på vad några SDarre gjorde på KRYM. Därför hänvisar jag till SD centralt. Jag varken sympatiserar eller röstar på SD. Sluta koppla mig till SD.

spara dina emojiorgier till andra incels på Flashback, här framstår du bara som patetisk.

• Meddelande borttaget
  • RebeckaZ70
    EnAnonumius skrev 2023-04-17 22:29:26 följande:
    Nej, jag har aldrig sett Rebeckaz70 försvar antisemitismen från högersidan.. Inte ens i hennes egna tråd.. Så varför sitter du och hitta på?

Det jag har sett RebeckaZ70 göra är att påtala för pantade vänstermänniskor att det finns lika hög grad av antisemitism bland vänstermänniskorna också och att det borde belysas i samma höga grad som högerns antisemitism. 

Fast ni vänstermänniskor tål ju inte att bli tillsagda att hålla er till ämnet i hennes tråd och om ni vill diskutera antisemitismen bland högerfolket så kan ni starta en gene tråd.

Det snällaste man kan säga om högermänniskorna är att de är bättre på att hålla topic i en diskussion än vänstermänniskor. Även om man inte delar åsikt med högermänniskorna så är de ändå bättre på att hålla topic i ett ämne..
    Personen i fråga har satt i system att ljuga om de som han(?) försöker brunmåla.
    Inte ett enda exempel på när jag försvarat antise från högerhåll har visats. Bara en massa snömos och emojis som ett småbarn.
  • RebeckaZ70
    flemens skrev 2023-05-04 17:01:13 följande:
    Ja, jag finner det lika lustigt att någon åtminstone lite normalt begåvad människa kan "heja" på den där putin som när någon "hejar "på clownen trump på andra sidan. Men jag har mig märkt att det ofta är samma slags individer, även om det även finns fler typiskt vänsterorienterade som "hejar" på den där putin. Men det beror nog mest på att han inte är jänkare, det är liksom huvudsaken för dem.
    Det är ryggmärgsreflexer hos en del. Väst och USA stödjer Ukraina, då måste det vara något dåligt. 
  • RebeckaZ70

Om man tror att Erdogan bryr sig mer om vad en svensk politriker säger än möjligheten att få köpa F16 plan ...

Jag vet inte vad man säger om en sån.

Am Israel Chai
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa