Inlägg från: Anonym (operfekt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (operfekt)

Dölja appar, bilder

Anonym (Vill bara veta) skrev 2022-02-23 12:02:35 följande:
    Dölja appar, bilder

Jag har anledning att tro att min karl håller på med fishy grejer. Hur kan jag ta reda på det? 
    Alla vet att telefonen är svaret, men med dagens appar är det ju nästan omöjligt att avslöja! Försökt googla hur man avslöjar dolda appar men det verkar för svårt för mig. 

Följdfråga: är det lättare dölja saker i vissa telefoner? Märken och modeller. 

Snälla inga kommentarer om att jag bara borde dumpa honom om jag nu inte litar på honom. Hela förhållandet är annars perfekt men jag måste få veta det här för att bli lugn och vara 100% trygg i förhållandet. 

Men om du misstänker att han pysslar med fishy grejer så är ju inte ert förhållande ens i närheten av att vara perfekt.
  • Anonym (operfekt)
    Anonym (Titti) skrev 2022-02-23 20:42:18 följande:
    Nej du, att hjälpa dig att snoka där du inte har att göra tänker jag inte hjälpa dig med.
    På vilket sätt menar du att en potentiell otrohet inte har med henne att göra?
  • Anonym (operfekt)
    Anonym (Vill bara veta) skrev 2022-02-23 20:11:38 följande:

Vet inte hur man taggar eller citerar. 
    Mem svarar kaptenohoy: tack för tipset, vet att såna finns men han är nog smartare än så om han vill gömma.. 

Finns väl spionprogram man kan installera om du han inte har ett antivirus program installerad.
  • Anonym (operfekt)
    Anonym (Hm) skrev 2022-02-23 15:43:18 följande:
    Du litar inte på honom.
    Du ser inga skumma appar och drar slutsatsen att han har dolda appar.
    Du vill veta hur du ser dessa dolda appar som du inte har sett.
    Vad händer om du inte ser några appar?
    Kommer du dra slutsatsen att han inte har några eller kommer du tro att han han har dolt det på andra sätt?
    Ert förhållande är inte perfekt, där finns en stor misstro och du har ett osunt kontrollbehov.
    Du kommer aldrig att lita på honom.
    Det ögonblick min flickvän beter sig som du så gör jag slut.
    1) Förmodligen av en anledning och inte bara för att hon hade tråkigt en dag och beslutade sig för att tro att han är otrogen... TS ger en hint om det när hon skriver att han beter sig "fishy". Men det verkar du ha missat?

2) Nä för folk som gör skumma saker vill ju oftast inte att andra får reda på det och kommer såklart inte låta bevisen ligga framme på köksbordet utan försöka dölja det så gott det går.

3) Ja för folk som har dolda appar har ju ofta något att dölja vilket i så fall talar för att ens misstankar är befogade.

4) Om hon inte hittar dolda appar eller andra spår så talar ju det mer för att misstankarna inte stämmer vilket i sin tur kan underlätta att släppa det.

5)  Det beror kanske på hur HAN beter sig, att leta dolda appar är ju en konsekvens av att han beter sig fishy och så länge han fortsätter med det kommer misstankarna såklart vara kvar.

6) Japp det håller jag med om, ett förhållande där man inte litar på varandra ör inte sunt. Dock är ju andras förtroende inte något man bara får serverat på silverfat hur fan man än gör utan något man gör sig förtjänt av genom sitt sätt att agera. Så det där går ju åt båda hållen, vill man att andra ska lita på en så ska man ju helst inte bete sig suspekt. Att kunna lita på andra är sunt, att lita blint på andra är inte sunt.

7) TS kommer kunna lita på honom när han slutar bete sig "fishy" och anledningen till det kan du se i punkt #6

8) Det ögonblick min partner börjar ta mitt förtroende för givet och tro att hon kan bete sig som hon vill och jag kommer lita blint för henne ändå är den dag då jag gör slut.
  • Anonym (operfekt)
    Anonym (Titti) skrev 2022-02-26 14:58:18 följande:
    Man kan dölja saker av olika anledningar, bara för att man är ett par behöver man inte berätta allt.
    Allt handlar inte om otrohet.
    Ja och då får man oxå acceptera att ens partner kommer bli misstänksam.

Som sagt förtroende är inte något man får gratis utan någon an gör sig förtjänt av. Skiter man i ett göra sig förtjänt av det genom att smussla avsett anledning så kan man inte förvänta sig att man kommer få andras förtroende.
  • Anonym (operfekt)
    Anonym (Hm) skrev 2022-02-26 23:28:56 följande:

Så om jag kräver fullständig tillgång till min partners telefon så är det normalt?

Min partner har sin telefon, jag vill inte veta hennes kod.

Telefonen är hennes, i princip lika privat som en dagbok.
    Fullt medveten om att det kan stå saker som jag kanske inte önskar, hon vill kanske sms'a sin bästa vän om problem som hon upplever om mig. Saker som hon upplever som problem. Jag måste inte veta allt.

Fast om man nu har ett sånt oerhört behov av privacitet så ska man kanske inte vara i ett förhållande utan förbli singel?
  • Anonym (operfekt)
    Anonym (Hm) skrev 2022-03-01 00:33:52 följande:
    Jag har integritet, jag är i ett förhållande, ett sunt förhållande.
    Sk integritet som skadar förtroendet i förhållandet är absolut inte sunt.

Du verkar fortfarande inte förstått det där med att förtroende är någon man måste förtjäna utan verkar tro att det är något du får gratis hur du än gör.
  • Anonym (operfekt)
    Anonym (Hm) skrev 2022-03-01 16:00:59 följande:

Svårt att förklara för någon var grundinställning tycks vara att misstro och tro det värsta om alla, även sin partner.
    Så jag börjar med att klippa in själva definitionen på förtroende.

FÖRTROENDE 
    Det att tro och lita på att någon är förmögen att handla (intellektuellt och moraliskt) korrekt, och också handlar korrekt

Check? nu fortsätter vi med nästa okända begrepp:

INTEGRITET

Med personlig integritet menas vanligen att man är ärlig, sammanhållen och konsekvent. Motsatsen är motsägelsefull eller vag, hycklande och falsk. Att respektera en persons integritet är att respektera personens egen sfär, privatliv och rätt till skydd av det privata och personliga.

Nu; Ser du någonstans orden *veta* eller *kontrollera*?

Jag litar på min kvinna, hon litar på mig. Simple as that!

Personer med dålig självkänsla eller de som är oärliga själv tenderar till att tro att partners och vänner också är oärliga, det är dessa som måste kontrollera och försäkra sig.
    Så, börja med att arbeta med dig själv, problemet är inte hos partnern.
    Behandla någon som om de vore otrogen och till slut så får du rätt.

Och?

När ditt behov av personlig integritet gör att din partner inte kan lita på dig så är det ju fortfarande destruktivt för ert förhållande och att lägga fram beskrivningar på definitioner av orden lär ju inte hjälpa ett dugg.

För du menar väl inte på allvar att om din partner blir misstänksam på dig för att du smusslar med saker så kommer hen bara tvärvända och lita på dig till 100% bara för att du beskriver definitionen av Förtroende och Integritet?

Jag tror snarare att din partner kommer skratta och dumpa dig ändå och hitta sig någon som är mindre hemlighetsfull Drömmer

Det handlar kanske mer om att göra varandra nöjda och hitta en balans mellan förtroende och integritet än att tävla om vem som har rätt. Som sagt dragkamper om individens rätt i universum leder sällan till ett bra förhållande. Extrem individualism funkar sällan bra i tvåsamhet. Det kan kanske fungera om det gäller två lika extrema individualister men knappast om man har olika syn på det vilket man bevisligen har om den ene blir misstänksam.
  • Anonym (operfekt)
    Anonym (Hm) skrev 2022-03-01 16:58:58 följande:

Skall försöka... försöka förklara. Försök förstå för jag tänker inte förklara mer.

Jag lever inte i ett destruktivt förhållande...

Jag håller inte på och smusslar, hon har ingen anledning att inte lita på mig.

Om hon trots detta inte litar på mig så reder vi ut varför.

Om hon trots detta insisterar på att jag måste bevisa att hon kan lita på mig genom att ge henne tillgång till telefon, dator, att jag inte får gå ut med vänner så tackar jag för tiden vi har haft tillsammans. Hon är inte värd det.

Ett sådant beteende är precis som jag skrev ovan ofta en projektion på sin partner.
    Det är därför otrogna ofta anklagar sin partner för otrohet.

Det betyder att tilliten och förtroendet inte finns och jag vill inte leva med någon som jag inte litar på eller för den delen tvärtom, inte litar på mig.

Det handlar inte om hemlighetsfull det handlar om att ha integritet.

Sedan undrar jag hur tusan du menar att det måste finnas en balans mellan integritet och förtroende, Du menar snarare en balans mellan bristande förtroende och integritet:

"Jag litar inte på dig och därför får du inte ha några hemligheter"

Nu giter jag inte förklara mer

Beror på vad man definierar som smussla, folk som smusslar kommer givetvis inte anse att de smusslar men deras partner kanske håller med, som tex i TS fall.

Så det viktiga är kanske att man är överens än vem som har mest rätt?
    Du vet det där med att ge och ta?

Om du och din partner är överens så är det ju jättebra, men tycker du att TS och  hennes partner är överens?

"Jag litar inte på dig därför får du inte ha några hemligheter"... kan ju även vändas till.... "jag får ha vilka hemligheter jag vill och du ska lita på mig ändå". Båda är extremer, inte en balans.
  • Anonym (operfekt)
    Anonym (operfekt) skrev 2022-03-01 17:05:38 följande:
    Beror på vad man definierar som smussla, folk som smusslar kommer givetvis inte anse att de smusslar men deras partner kanske håller med, som tex i TS fall.

Så det viktiga är kanske att man är överens än vem som har mest rätt?
    Du vet det där med att ge och ta?

Om du och din partner är överens så är det ju jättebra, men tycker du att TS och  hennes partner är överens?

"Jag litar inte på dig därför får du inte ha några hemligheter"... kan ju även vändas till.... "jag får ha vilka hemligheter jag vill och du ska lita på mig ändå". Båda är extremer, inte en balans.
    Deras partner kanske inte håller med... ska det stå
Svar på tråden Dölja appar, bilder