• Steeph

Nipt hur lång tid?

Hur lång tid har det tagit för er att få svar på nipt? Lämnat till Karolinska i Stockholm.

Det är en fruktansvärd väntan.

• Svar på tråden Nipt hur lång tid?
  • Steeph
    JustLikeHoney skrev 2022-02-22 15:38:35 följande:

Jag fick höra att det tar 10-14 arbetsdagar. imorn är det två v sedan jag lämnade mitt, kan få svar tidigast torsdag:(

Åh fy :( jag lämnade mitt söndagen den 13 februari och borde komma till labbet på måndagen den 14 februari. Men då vet jag att det är längesedan du lämnade och att du inte fått svar :( 
    Det känns ju så jobbigt att vänta. Håller tummar och tår för oss! 
  • Steeph
    JustLikeHoney skrev 2022-02-22 17:27:48 följande:

Varför  har du lämnat nipt? Dåliga siffror på kub eller bara privat?

Privat för vår del har ej gjort kub. hur ser det ut för er? 
  • Steeph
    JustLikeHoney skrev 2022-02-22 18:57:27 följande:
    Privat pga i mitt tycke dåliga siffror på kub. 1:225 för T13/18
    Åh då förstår jag du ska se att ni får ett fint svar. Om du vill får du gärna återkomma när ni fått svar, så har jag ett hum på ungefär hur lång tid vi måste vänta. 
  • Steeph
    BeeHappy skrev 2022-02-23 08:29:46 följande:

Hej! 

Lämnade blodprov hos vasamamman förra veckan (måndag) och fick svar samma vecka på fredagen. Hon sa att det skulle ta mellan 3-5 dagar att få svar beroende på hur mycket de hade att göra på labbet. Hoppas du får ditt svar snart! 

Åh vad skönt med snabbt svar. Det står 10-14 dagar för oss. Så jag får ha is i magen. 
  • Steeph
    JustLikeHoney skrev 2022-02-23 21:19:58 följande:

Kollade idag, svaret hade kommit igår redan så 8 arbetsdagar tog det. 

allt var normalt, så glad!

Men åh grattis, underbart!
    vilket datum lämnade du provet?
    vi har inte fått svar ännu. livrädd. 
  • Steeph
    JustLikeHoney skrev 2022-02-24 06:05:13 följande:

Jag lämnade 9/2 och svaret kom 22/2. 

varför är du rädd, har du någon ökad risk för kromosomavvikelse? tänker att du inte fått dåliga siffror på kub. Jag fyller 41 om en vecka så var rätt nervös. 

Har ju som sagt inte gjort KUB :) bara ultraljud vecka 13  
    så har ingen aning vad jag skulle ha fått för siffror. Har 2 ma i bagaget och är inställd på negativa nyheter. 
  • Steeph

Om någon vill ha en uppdatering så fick vi svar idag. 10 arbetsdagen och det var normalt fostersvar och en liten flicka. Håller nu tummarna att allt kommer att gå bra! 

Svar på tråden Nipt hur lång tid?