Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Vem säger han sanningen till??

Inget av det är sanningen. Han säger det var och en vill höra. Vilket ju är en lögn åt båda håll. Självklart ljuger han för frun lika mycket som för älskarinnan. Han är inte beredd att ta konsekvenserna av sina handlingar inför någon av dom. 

• Fjäril kär
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 06:17:50 följande:

Tack för att ni tog er tid att svara! Fast jag hade hoppats på att fler velat svara på den faktiska frågan... Han ljuger för oss båda till viss mån, ja. Men det måste ju väga över åt något håll. Ni som utgått från min fråga/frågor så verkar det som omni tror att han är mest ärlig mot sin fru. 

Grejen är att du aldrig kan veta säkert att det han säger är sant. Du vet inte hur äktenskapet ser ut bakom dörrarna. För det är ju där sanningen pågår. Att han påstår en massa saker till dig gör det inte automatiskt sant.

Massor av människor skiljer sig med betydligt krångligare bakgrund än otrohet och fixar skilsmässa på en månad och löser den situation dom befinner sig i. En person som är otrogen är inte intresserad av att lösa nånting alls. För i så fall hade han redan gjort det.

Varför håller man något hemligt och ljuger om man nu påstår sig vilja ha det annorlunda? 
  • Fjäril kär
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 08:39:30 följande:

Jobbar nu men vill skriva lite snabbt att jag har inte någonstans antytt att jag är varken frun eller den Andra kvinnan. Ville inte det eftersom jag misstänker att det kanske påverkar svaren.  är glad att ni svarar! 

För min del spelar det ingen roll vem av dessa du är. Det ändrar ändå inte svaren. Vi som svarar har ju ingen aning om vem du är så att servera dig hittepåsvar och gissningar gynnar ju varken dig eller oss som svarar. Vi som svarar i dessa typer av frågor har ju varit med om detta i någon form. Antingen som älskarinna, frun, den otrogen eller alltihopa.. Svaren du får utgår från våra erfarenheter och den sanningen som finns presenterad ute i samhället på olika sätt.

Hur du däremot väljer att tolka svaren är ju upp till dig och vad du vill ta emot för typ av sanning utifrån vem du är. 
  • Fjäril kär

Det många glömmer här vad gäller otrohet är att den otrogna visst kan älska sin partner djupt och fullt och ha ett mycket bra sexliv och ändå välja att vara otrogen. Helt enkelt för att dom kan.  

Dom kan ändå lockas av nån annans attraktion och vilja ha ett äventyr. Och också bli kär i nån annan. Fast man älskar sin partner. Helt enkelt för att tillfället ges, möjlighet finns och för att man har lust. 

Att övertyga sig själv och andra att den otrogna inte älskar sin partner är nog den mest korkade och vanligaste klyschan och lögnen ever nånsin. 

• Fjäril kär
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-24 08:08:18 följande:

Jag tackar för alla svar! Det verkar som att dom flesta tror att hans fru är viktigast. Jag ville ju inte skriva vem av dom jag var eftersom jag inte ville att det skulle färga av sig på svaren men det verkar som det gjort det ändå... Är väldigt tacksam mot dom som verkag svara rakt och sakligt.
    Men jag är alltså hans fru i det här skitdramat. Det nån skrev att jag inte borde veta alla intima detaljer isåfall kan jag påminna om att jag kom över båda mess och mail med rätt intima detaljer, plus att den andra kvinnan skrivit ett eget mail där hon med glädje gett mig fakta.
    Jag vill nånstans ha kvar min m man och om det är så att han ljög för henne och ändå älskat mig så kan det väl kanske vara värt en chans...? 

Men varför?
    Att stanna kvar blir ju en form av belöning liksom om du förstår vad jag menar... Han kommer ju definitivt inte sluta vara otrogen. Snarare tvärtom. Han kommer ju fortsätta ljuga för er båda. Vad är hans kärlek värd om han ändå väljer att vara otrogen? 
    Vem tror du kommer ses som mest förd bakom ljuset här? 
  • Fjäril kär
    Anonym (På vilken grund?) skrev 2022-02-24 10:08:46 följande:
    Varför? Självfallet av kärlek.
    Det har uppenbarligen (sannolikt?) funnits kärlek, varför skulle det då vara omöjligt att kärlek skulle finnas nu eller åtminstone skulle kunna återupprättas?

De flesta förhållanden klarar av en otrohet.
    Varför gör du valet att komma med dina domedagsprofetior?

Du kanske tycker att det är en form av belöning.
    Jag skulle absolut inte göra en sådan koppling om den otrogne ångrar sig och bättrar sig. Jag förutsätter att TS inte alls måste göra en sådan koppling bara för att du råkar göra det.

Om den otrogne ångrar sig och tar tag i sina egna personliga problem, om paret bearbetar och löser sina problem, om ömsesidig kärlek återupprättas, vad är det då som säger att han skulle välja att vara otrogen igen?

Vad är hans kärlek värd?
    Om han gör allt, han är driven och mycket starkt motiverad, har kommit till insikter och verkligen lyckas komma tillrätta med sina problem,
    om de gemensamt kan lösa sina problem i relationen och gå vidare stärkta ur det här, så skulle jag säga att hans kärlek på minst ett sätt kommer vara mera värd än någonsin tidigare.

Återigen, de flesta förhållanden klarar av en otrohet.
    Nej de flesta förhållanden klarar INTE av en otrohet. Skilsmässostatistiken talar sitt tydliga språk där. Jag vet att du är en ständig förespråkare av just otrohet och tycker att det inte är hela världen. Men väldigt många tycker faktiskt att det ÄR just det yttersta svek man kan tänka sig.
    Vill du vara otrogen är det upp till dig men sluta normalisera det för att slippa ta ansvar för din skit. 
Svar på tråden Vem säger han sanningen till??