Anonym (På vilken grund?) skrev 2022-02-24 10:08:46 följande:
Varför? Självfallet av kärlek.
Det har uppenbarligen (sannolikt?) funnits kärlek, varför skulle det då vara omöjligt att kärlek skulle finnas nu eller åtminstone skulle kunna återupprättas?
De flesta förhållanden klarar av en otrohet.
Varför gör du valet att komma med dina domedagsprofetior?
Du kanske tycker att det är en form av belöning.
Jag skulle absolut inte göra en sådan koppling om den otrogne ångrar sig och bättrar sig. Jag förutsätter att TS inte alls måste göra en sådan koppling bara för att du råkar göra det.
Om den otrogne ångrar sig och tar tag i sina egna personliga problem, om paret bearbetar och löser sina problem, om ömsesidig kärlek återupprättas, vad är det då som säger att han skulle välja att vara otrogen igen?
Vad är hans kärlek värd?
Om han gör allt, han är driven och mycket starkt motiverad, har kommit till insikter och verkligen lyckas komma tillrätta med sina problem,
om de gemensamt kan lösa sina problem i relationen och gå vidare stärkta ur det här, så skulle jag säga att hans kärlek på minst ett sätt kommer vara mera värd än någonsin tidigare.
Återigen, de flesta förhållanden klarar av en otrohet.
Nej de flesta förhållanden klarar INTE av en otrohet. Skilsmässostatistiken talar sitt tydliga språk där. Jag vet att du är en ständig förespråkare av just otrohet och tycker att det inte är hela världen. Men väldigt många tycker faktiskt att det ÄR just det yttersta svek man kan tänka sig.
Vill du vara otrogen är det upp till dig men sluta normalisera det för att slippa ta ansvar för din skit.