Inlägg från: Anonym (MR klister) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MR klister)

Sambon vill ge det en sista försök... tills han fyller 40 sen kommer han totalvägra barn

Men gud vilka kvinnogrisiga inlägg vissa postat, självklart måste man respektera om ena parten inte vill ha barn oavsett anledning. 
    Kan man som partner inte respektera den önskan får man lämna relationen. 

• Anonym (MR klister)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-02-18 14:26:25 följande:
    Sambon vill ge det en sista försök... tills han fyller 40 sen kommer han totalvägra barn

Hej! Min sambo sa precis, att han ger mig en chans till att försöka få barn, tills han fyller 40 år. (38 år nu) Då han känner sig för gammal att bli pappa snart och klarar inte av att se mig ha missfall.

Vi hade ett utomkvedskap för två års sen där vi förlorade tvillingar och för tre veckor sedan fick jag missfall. 

Jag går ju sönder i bitar att höra det. Han vill att jag ska respektera det och att har gått igenom missfall med sitt ex så han tror att det är inte meningen att han ska ha barn och känner sig traumatiserad. 

Tycker han verkar lite otrevlig och orealistisk som GER DIG chansen att bli gravid. Som det är något du kan påverka.
    Dock bör ni nog redan nu diskutera om ni har en framtid ihop  agerat på hans önskan. 
    Hur gammal är du? 
  • Anonym (MR klister)
    nihka skrev 2022-02-20 07:46:01 följande:
    Naturligtvis spelar det roll om han medverkar i en fertilitetsutredning eller inte under de två åren. Om han inte gör det är ju hela hans tidsram med två år bara ett spel för galleriet.
    Nej inget av det spelar någon roll, vill han inte så vill han inte. Lär dig respektera en annan persons vilja och önskan, ingen ska tvingas till något alls. 
    TS får avgöra om detta är något hon kan tänka sig annars bör hon lämna relationen, vilket jag faktiskt tycker att hon borde ta sig en stark funderare på.
  • Anonym (MR klister)
    nihka skrev 2022-02-20 09:30:16 följande:
    Jag kommer aldrig att respektera en annan persons viljan och önskan att ljuga sig ur en jobbig situation. Att du tycker annorlunda står naturligtvis för dig.

Jag tror att mannen har ångest över att han eventuellt inte kan bli pappa samtidigt som han inte riktigt vill erkänna det för sig själv och har blivit handlingsförlamad. Synd när det finns hjälp att få. Om det sedan inte går ändå vet man iaf att man har gjort vad man kan.
    Usch för dina kvinnogris åsikter, ett nej är ett nej. Han måste samtycka, du vet samtycke och egna känslor gäller för båda könen. 
Svar på tråden Sambon vill ge det en sista försök... tills han fyller 40 sen kommer han totalvägra barn