• Anonym (I)

Vill inte ha sex efter hans otroheter

Har slutat ha sex med min partner. Känner ingen sexlust eller attraktion till honom då han försökt ligga med andra och få till det. Han förstår inte men har förklarat som jag känner för honom. Upp till han nu om han vill stanna kvar 

• Svar på tråden Vill inte ha sex efter hans otroheter
  • Tecum

Men varför vill du leva kvar i ett halvdant äktenskap? Du straffar inte bara honom utan dig själv också då du väljer bort sex. Och hur funkar det att umgås med honom i vardagen, påverkas inte det också av otroheten?

Om partnern gör något allvarligt fel, typ otrohet, måste man antingen förlåta och gå vidare tillsammans - eller bryta upp. Att fortsätta i någon slags väpnat stillestånd eller lågintensiv konflikt skadar bägge två och eventuella barn.

• Anonym (Suck)

Förlåt om det låter hårt men .... man väljer att vara en dörrmatta eller inte.
    Jag (man) har gått i samma situation och ångrar det inte alls.

• Anonym (MR klister)

Varför är du så vek att du låter honom förnedra dig ytterligare. Lämna honom.! 

• Anonym (Killen)

Ge honom en andra chans, ingen mening är att sluta mysa

• Anonym (Suck)
    Anonym (Killen) skrev 2022-02-16 21:41:47 följande:

Ge honom en andra chans, ingen mening är att sluta mysa

???
    Är du helt slut eller kommer det mer?
  • Anonym (Killen)
    Anonym (Suck) skrev 2022-02-16 22:02:18 följande:
    ???
    Är du helt slut eller kommer det mer?
    Är du avundsjuk på det rätta svaret?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (I) skrev 2022-02-16 17:20:22 följande:

Har slutat ha sex med min partner. Känner ingen sexlust eller attraktion till honom då han försökt ligga med andra och få till det. Han förstår inte men har förklarat som jag känner för honom. Upp till han nu om han vill stanna kvar 

Men varför överlåter du beslutet åt honom... det är väl lika mycket DITT förhållande som hans som kommer påverka DITT liv lika mycket som hans?
    DU går ju lika mycket miste om ett vettigt förhållande och ett sexliv som han?

Varför avslutar inte DU förhållandet och skaffar dig en bättre man istället så kan du ha ett vettigt förhållande och ett givande sexliv och han är inte längre ditt problem?
  • Anonym (M)

Han stannar kvar, men fortsätter sitt sökande men försöker lära sig hur han ska vara mer diskret i fortsättningen.
  • Anonym (Ingen mänsklig rättighet)

Ingen mänsklig rättighet för att få bestämma över hans kropp, han är inte skyldig dig något och har rätt till att ha sex med andra. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Ingen mänsklig rättighet) skrev 2022-02-17 16:44:08 följande:

Ingen mänsklig rättighet för att få bestämma över hans kropp, han är inte skyldig dig något och har rätt till att ha sex med andra. 

Det är ingen mänsklig rättighet att ha en partner heller så han kan väl knulla runt bäst han vill men TS är ju fri att dumpa idioten bäst hon vill.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Ingen mänsklig rättighet) skrev 2022-02-17 16:44:08 följande:

Så brukar jag också säga till alla killar som inte får till det, tjejer har ingen skyldighet att ligga med just dom. Det gillar dom inte.
  • molly50

Men varför vill du stanna kvar med honom?
    Han respekterar ju inte dig för fem öre när han försöker ha sex med andra.
    Tycker du inte att du förtjänar bättre?
  • Anonym (Ingen mänsklig rättighet)
    Anonym (Lol) skrev 2022-02-17 19:26:42 följande:
    Så brukar jag också säga till alla killar som inte får till det, tjejer har ingen skyldighet att ligga med just dom. Det gillar dom inte.
    "Precis". "För jämställdhetens skull är det viktigt att man är otrevlig mot andra människor"
    (ironi) 
  • Anonym (lämna)

Om han struntar i hur hans otrohet påverkat dig är han inget att ha. Lämna honom innan du får din självkänsla ännu mer förstörd.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Ingen mänsklig rättighet) skrev 2022-02-17 19:56:19 följande:
    "Precis". "För jämställdhetens skull är det viktigt att man är otrevlig mot andra människor"
    (ironi) 
    Och att vara trevlig är då detsamma som att acceptera vafan som helst från andra menar du?

Nja, jag tror snarare att ibland måste man vara otrevligt med idioter som inte har vett att förstå på något annat sätt. Normala människor kan man ju resonera med men idioter har svårt att ta in saker och att försöka resonera med en idiot är som att försöka föra ett samtal med en kotte.
  • Dirtyminded

Hm... ett par snabba:

1.) Hade ni det dåligt innan, eller vad var anledningen till att han försökte hooka upp med andra? Den vanligaste anledningen torde ju vara brist på sex, eller för lite sex, vilket leder till:

2.) Om du väljer att fortsätta vara ihop med honom, men inte tänker ligga med honom, tror du då att han kommer att sluta ragga på andra? Han kommer ju garanterat vilja ligga med någon? Vilket leder till:

3.) Om du bestämt dig för att aldrig mer ligga med honom, spelar det då någon roll om han ligger med någon annan?

Summa summarum, bättre att lägga ner redan nu. Det enda som kan hända framåt, om du vidhåller ditt beslut, är att han fortsätter ligga med andra... Foten i munnen

• Anonym (do)

Nej för mej låter det rätt självklart efter en otrohet. Stanna kvar för bekvämlighet, barn etc skulle kunna funka funka men aldrig i helvete att man skulle ha sex igen.

• Dirtyminded
    Anonym (do) skrev 2022-02-18 11:53:27 följande:

Nej för mej låter det rätt självklart efter en otrohet. Stanna kvar för bekvämlighet, barn etc skulle kunna funka funka men aldrig i helvete att man skulle ha sex igen.

Då uppkommer ju 2 följdfrågor:

1.) Skulle du då leva utan sex i resten av ditt liv?

2.) Eller skulle du hitta någon annan att ligga med, och således också vara otrogen? Och, är otrohet okej under förutsättning att "det var hen som började"? 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (do) skrev 2022-02-18 11:53:27 följande:

Nja, att sexet inte funkar efter en otrohet håller jag med om är fullt naturligt. Men att stanna kvar i ett sånt förhållande känns inte det minsta naturligt. Varför försaka ett meningsfullt och kärleksfull relation och sexliv en idiot som inte är värt det?
Svar på tråden Vill inte ha sex efter hans otroheter