• Anonym (I)

Vill inte ha sex efter hans otroheter

Har slutat ha sex med min partner. Känner ingen sexlust eller attraktion till honom då han försökt ligga med andra och få till det. Han förstår inte men har förklarat som jag känner för honom. Upp till han nu om han vill stanna kvar 

• Svar på tråden Vill inte ha sex efter hans otroheter
  • Anonym (Teddy)

Förståeligt. Vill du stanna kvar?

• Anonym (Skräp)

Skulle du ens vilja ha sex med någon annan? (Dvs om du inte var kvar i relationen?)

Själv så känner jag mig så jävla misslyckad och värdelös efter sambons otrohet att jag inte skulla våga/vilja försöka.

• Anonym (I)
    Anonym (Skräp) skrev 2022-02-16 17:36:06 följande:

Skulle du ens vilja ha sex med någon annan? (Dvs om du inte var kvar i relationen?)

Själv så känner jag mig så jävla misslyckad och värdelös efter sambons otrohet att jag inte skulla våga/vilja försöka.

Vill vara med andra men ändå inte. Han har gjort att jag förknippar sex med ångest.. känner mig också värdelös. Han har svårt att få tjejer och ingen vill Typ ha han.. men han har ju försökt med andra och inte varit rädd att förlora mig 
  • Pinotage
    Anonym (I) skrev 2022-02-16 17:43:29 följande:
    Vill vara med andra men ändå inte. Han har gjort att jag förknippar sex med ångest.. känner mig också värdelös. Han har svårt att få tjejer och ingen vill Typ ha han.. men han har ju försökt med andra och inte varit rädd att förlora mig 
    Det är inte dig det ör fel på - det är han.
  • Anonym (Varför)

Varför gör du inte slut då?

• Anonym (K)

Vadå "upp till honom"? Varför är du ens kvar??

• Anonym (Tycker så)

Låter som du har noll självrespekt! Vad är det för en människa som beter sig så? Och vill man verkligen fortsätta ha den personen i sitt liv? Vad säger att han inte kommer göra det igen? En gång otrogen alltid otrogen.

• theotherone

Det låter mest som att du försöker överlåta ert förhållandes ofrånkomliga uppbrott till honom. Är du orolig för att bli "the bad guy" för att du gör slut?

Om du inte kan förlåta honom för hans otroheter (vilket jag har full förståelse för) och därmed inte tänder på honom eller vill vara med honom fysiskt, så ska du ju göra slut själv. Inte överlåta det till honom. Varför ge honom den makten? Ta den i egna händer och dumpa honom istället.

• Anonym (A)
    theotherone skrev 2022-02-16 18:50:05 följande:
    Det låter mest som att du försöker överlåta ert förhållandes ofrånkomliga uppbrott till honom. Är du orolig för att bli "the bad guy" för att du gör slut?

Om du inte kan förlåta honom för hans otroheter (vilket jag har full förståelse för) och därmed inte tänder på honom eller vill vara med honom fysiskt, så ska du ju göra slut själv. Inte överlåta det till honom. Varför ge honom den makten? Ta den i egna händer och dumpa honom istället.
    Håller med
Svar på tråden Vill inte ha sex efter hans otroheter