Inlägg från: Shofalerittan |Visa alla inlägg
  • Shofalerittan

Hembesök bvc

Ska få hembesök av bvc nästa vecka. De sa att det är samma sak som ett besök på vc men att dom underlättar för oss genom att komma hit bara. 

Är det så eller lägger dom någon tanke till ens hem? Typ om det är tillräckligt barnvänligt eller stökigt osv? Bör man bjuda på fika eller kommer de bara komma och gå?

Det är lite nyföddhetskaos här hemma med en 2 åring o bebis. Disk, odammat, leksaker överallt osv. Undrar mest om det är värt att göra en grundlig storstädning eller om de ändå inte bryr sig? 

• Svar på tråden Hembesök bvc
  • Shofalerittan

vårat hem är inte direkt vidrigt eller stökigt, mer rörigt. Vi har en extramadrass i vardagsrummet för mig och bebis. Det ligger leksaker framme över hela golvet under dagarna för den större pojken. området för blöjbyten ser lite rörigt ut osv. 

Dammsugning och sånt löser man ju när gäster kommer, just nu är det inte prioritet haha. Tänker mer på om man bör ställa bort extramadrass och plocka undan på skötbordet exempelvis eller om sånt är okej? 

• Shofalerittan

Känns som att de kommer lägga mer märke till om man tackar nej, som att man har nånting att dölja haha. Jag är ung mamma och det känns ofta som att det inte finns utrymme för mig att göra ?fel? utan att det ska förklaras med att jag är för omogen eller liknande. Trots att jag vet att mina barn har det jättebra, så blir jag så nervös över sånt här. Det är som att de alltid letar fel för att ha nånting att anmärka på. 

Men jag tar åt mig av vad ni skriver och så får vi hoppas på att hon är trevlig haha. 

Svar på tråden Hembesök bvc