isotop skrev 2022-03-12 23:48:55 följande:
Du är väl som majoriteten av männen kass i sängen. Tyvärr har jag med i de allra flesta (sex)partners känt att det endast är en uppoffring från min sida. Tänkt på det?
Är själv kvinna och kan ärligt talat inte förstå sådant här resonemang, det ligger väl även i ens egna intresse att se till att få njutning?
Jag har själv haft perioder där min lust har dalat, jag har då även haft ett eget intresse och engagemang i att få det att fungera och då sett efter en lösning. Det har då visat sig att det var mina p-piller som gjorde att min lust minskade, jag fick då byta till en annan sort och det blev bättre/bra igen. Även maken har haft perioder då hans har minskat pga av exempelvis stress osv vilket inte är konstigt, men om det skulle gå månader/år emellan så känner man själv att man det är nåt som är fel och som man vill göra något åt?
För övrigt så har jag och maken ibland även exempelvis kommit med förslag om något nytt, åkt iväg eller köpt leksaker/spel tillsammans för att piffa till det. Sexlivet har fungerat bra trots 14 år tillsammans och barn.