Inlägg från: Anonym (njet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (njet)

Hur var födelsen på sjukhuset?

EmmaHelloHello skrev 2022-02-15 09:48:08 följande:
    Hur var födelsen på sjukhuset?

Hej allihopa! Mitt namn är Emma och jag väntar barn. För närvarande studerar jag UX design, och har valt att forska kring kvinnors upplevelse vid barnfödande på sjukhus. Jag vill designa en lösning som förbättrar vår upplevelse vid födseln, det är ju trots allt något av det viktigaste som vi bidrar med i samhället! 

Har ni lust att hjälpa mig svara på lite frågor om ni har fött på sjukhus? Alla tips och råd vad gäller hur upplevelsen kan förbättras hade varit fantastiskt! 

Jag har gjort ett formulär på 14 korta frågor, tar ca. 10 min max. All hjälp och insikt uppskattas jättemycket!! 

Kan dela resultaten här sen för att bidra med mer förståelse för oss alla! 

Länk: Healthcare - Newborn babies and birth parents - Google Formulär 

Kram på er! 

Jag ser inte en förlossning som en upplevelse som ska maxas för att jag ska vara nöjd. E förlossning är något av det farligaste en kvinna och barnet kan gå igenom och att föda på sjukhus är ett sätt att minska riskerna med detta. Så för mig är det enda viktiga i upplevelsen att mamma och bebis över lever och mår bra. Sn kan det absolut finnas faktorer som gör förlossningen till en bättre eller sämre upplevelse, men det är, för mig i alla fall, underordnat det medicinska som syftar till att mamma och barn ska överleva utan större men. 
Svar på tråden Hur var födelsen på sjukhuset?