Anonym (Fundersam) skrev 2022-02-14 10:40:54 följande:
Jag tror inte du hade ÄL så tidigt, det kan lika gärna vara livmodern som drar ihop sig efter mens eller nåt helt annat. Eftersom du är ungefär en vecka från när du borde ha ÄL kan du göra som du vill om du väntar med testen några dagar eller testar dagligen tills den tiden är förbi. En blinkande gubbe kan man få nästan hur mkt som helst oavsett var i cykeln man är känns det som.
Nu skriver ju ts att dag 7 är tidigt för henne, men jag vill ändå påpeka att det inte är något konstigt att ha ÄL på dag 7. Det finns många som har korta (men fullt normala) cykler på tre veckor, och då är det det normala att ha ÄL på dag 7, eftersom ÄL alltid inträffar 12-15 dagar innan mens (om allt är som det ska).
Anonym (Funderar) skrev 2022-02-14 09:52:21 följande:
Hur mgn dagar blinkar glad gubbe efter äl?
Hej tror jag fick extremt tidig start på äl den här gången. Redan på dag 7. Brukar känna av min äl, och fick krampande syntom. Då brukar fast glad gubbe bli på testet. Hann inte börja testa å hade bara cb hemma som alltid blir tom ring första försöket. Nästa dag blinkande gubbe pch nu blinkande gubbe i 2 dagar. Jag brukar alltid få mycket molmamde värk på dag 3 efter första glad gubbe å funderat om det kamsle är då jag verkligen har ägglossning.
Så två frågor?
1) Tror ni det kan vara äl när jag får molmamde värken- ca 3 dygn efter försra fasta glada gubben?
2) om jag missat fasta gubben, hur länge kommer proverna visa blinkande gubbe nu såfall efter?
Och bonusfråga
Om der är så att jag har sjäkva äggkossningrn idag 3 dygn efter fast gubbe, varför visar inte testet fast gubbe då, hförsvinner lh när ägglossningen äger rum?
Smärtan i samband med ÄL kan komma före, under tiden eller efter ÄL, så det går tyvärr inte att svara på vilket det är som gäller i ditt fall. Jag har heller aldrig testat de här testen, så jag kan inte svara beträffande den blinkande gubben - däremot kan jag säga detta: LH stegras precis inför ÄL, och när det är som högst triggas ägget att lossna (för det mesta). Sen faller LH igen. Lite LH har man dock alltid, i lite varierande grad, under hela cykeln, och vissa mer än andra, så jag antar att det är därför du fortfarande får en blinkande gubbe :)