Anonym (Pervo) skrev 2022-03-06 01:27:02 följande:
Är du överhuvudtaget medveten om att det finns gott om män och kvinnor som tänder på dominans och underkastelse och då i fullständigt samförstånd vuxna, myndiga individer emellan? Hårt sex innebär inte med nödvändighet övergrepp/våldtäkt.
Och jag har aldrig skrivit att jag dras till minderåriga tjejer what so ever och dina döttrar var väl 21 respektive 26 år. Varför skulle jag då söka mig längre och längre ner i åldrarna? Sluta läsa in övergrepp och pedofili när det inte är det jag talar om, tack!
Jodå. No worries. Är initierad i BDSM (Bondage/Disciplin, Dominans/Submission och Sadomasochism för den som inte vet) och har bra koll på subkulturen och vad den står för. Ett fullständigt samtycke går inte att uppnå enligt vad erfarna utövare beskrivit för mig. Alla moment som "breath control" är inte förenade med säkerhet och bör därför helt avstås ifrån. BDSM praktiserad av upplysta jämngamla individer med behov av extra kryddor i sitt samliv utan invändningar här. Men nu var det inte riktigt BDSM och vad vi finner intressant där som trådens topic handlar om...
I korthet vill jag påtala att många unga tjejer alltmer frekvent uppsöker vårt lands Ungdomsmottagningar efter "hårt sex" (din benämning) och för dem ser verkligheten annorlunda ut än i bagatelliserande skildringar. Tjejer av idag känner hårda krav på sig att leva upp till porrindustrins ideal för att betraktas som gångbara. Vilket innebär att det händer de lämnar sitt så kallade "samtycke" under påtryckning. Med successivt flyttade gränser som inte känns bra. Hur mycket är ett sådant samtycke värt av en ung tjej under låt oss säga 20 om tjejen upplevt krav på sig att "ställa upp" (när porrideal normaliserats). Om sexlekarna inneburit psykiskt illamående för tjejen ifråga och hon i efterhand behöver bearbeta i terapirummet?
Har inte i en endaste mening påstått att du dras till "olovliga tjejer". Tråkigt om du uppfattar mina inlägg så. Allt jag gjorde var en plump jämförelse till Kapten Klännings gradvisa förflyttningar av gränser i sexuella aktiviteter med yngre tjejer. Den vinklingen får jag väl stå för men märk väl - den är kopplad till din input till mig i #30:
"Fast du lät dig ju luras att släppa in ulven över tröskeln, eller hur? Och det är väl klart att jag skulle betrakta dina giftasvuxna döttrar som de bytesdjur de är - och även ta för mig så snart tillfälle bjuds. Av både använda skor, strumpor och trosor och sedan även deras kroppar. Hårt.
".
Det du beskriver är inget annat än exploatering. För det första är mina döttrar inga "bytesdjur". För det andra "använder" vi inte varandra till saker och ting som vi inte godkänt eller som inte tillhör vår individuella fantasibank om erotiska erfarenheter. För det tredje behövs alltid tjejens/kvinnans accept för "användning" av hennes garderob och framförallt av hennes kropp. Allt annat handlar om egenmäktigt förfarande, och där landar min objection till dig.
Inga invändningar mot allas våra rättigheter till unik preferens som du för fram. BDSM visade sig skapa stort intresse hos folk i gemen med filmen Fifty shades of Grey när den släpptes..