Förskoletider
9-16 ungefär. Lämnar ibland senare eller hämtar tidigare. Har haft de tiderna från två år till fem. Enstaka tillfällen har han fått gå till 17.30 eller blrja 7.30, och det har gått minst lika bra.
9-16 ungefär. Lämnar ibland senare eller hämtar tidigare. Har haft de tiderna från två år till fem. Enstaka tillfällen har han fått gå till 17.30 eller blrja 7.30, och det har gått minst lika bra.
Tack för era svar.
Jag är ensamstående och jobbar på förskola så kan varken flexa eller jobba hemifrån.
Min 20 månader kommer gå såhär from måndag
Måndag 8.10 - 1530
Tisdag 6.30 - 17
Onsdag 7 - 1415
Torsdag 630 - 1530
Fredag 810 - 16
Tisdagen känns jobbig och att hämta kl 16 en fredag
Ha inte dåligt samvete! Jag tycker inte att man ska tänka så mycket på tiderna, utan se på hur barnet regerar. Min son som började så fort han fyllde ett har alltid älskat förskolan och vill ofta inte gå hem. Skola in ditt barn, se hur hen trivs, om hen blir väldigt trött etc. Märker du att ditt barn mår dåligt på tex tisdagen som är lång dag så får du försöka hitta en lösning. Kanske släkting kan hämta den dagen? Kanske barnvakt? Ellet så får det bara gå. Att sluta tidigare på fredagar är bara en idé som vi vuxna har och inget ditt barn kommer att tänka på.
Sen tycker jag att det är tråkig och beklaglig syn på förskolan att det är en förvaringsplats som barn ska vara så lite som möjligt på. Förskolan är också en plats där barnen utvecklas, lär sig en massa och får fina kompisrelationer och relationer till andra vuxna. Min son har som sagt alltid trivts. Vi hae också tidvis bott i andra förälderns hemland där föräldrar lägger stor del av sin inkomst på barnens förskola så att de ska få en bra grund inför skolan och start i livet.
Jag hoppas att det går bra för ditt barn - och oroa dig inte i förtid!