• Anonym (dottern)

Glöm inte att andas

Glöm inte att andas.

Det var det sista min moster sa till min mamma. Nu i natt. 

I mitt huvud krigar Into the west och Only time.

Och sorg och lättnad. 

Det är över.

Det är slut.

Borta.

Jag skippar skolan idag.

Jag kommer på mig själv hela tiden med att jag glömmer att andas.

• Svar på tråden Glöm inte att andas
  • Anonym (Kram)

Fint skrivet. Jag beklagar sorgen. Att den är blandad med lättnad betyder att ni haft en tuff tid. Eftersom du skippar skolan idag är du knappast så gammal. Hoppas du har gott stöd av din moster och/eller andra i din närhet både med allt praktiskt, t.ex. boende om du ännu bor hemma och det känslomässiga. Behöver du prata med andra (också) så finns det många möjligheter, för viktigt att inte bli ensam i sin sorg. Ta hand om dig! Kram.

• Anonym (A)

Beklagar sorgen

Fint skrivet

• Anonym (Poet)
    Anonym (dottern) skrev 2022-02-11 10:03:53 följande:
    Glöm inte att andas

Glöm inte att andas.

Det var det sista min moster sa till min mamma. Nu i natt. 

I mitt huvud krigar Into the west och Only time.

Och sorg och lättnad. 

Det är över.

Det är slut.

Borta.

Jag skippar skolan idag.

Jag kommer på mig själv hela tiden med att jag glömmer att andas.

Oj... Och du går fortfarande i skolan? Och kan skriva så här? Nästa svenska poet...

Skickar massor av styrkekramar Hjärta
  • Anonym (dottern)

Tack alla. Jag fyller 18 snart och ja det har varit tufft, särskilt senaste halvåret ungefär. Ensamstående sjuk mamma och en lillebror så jag har tagit hand om mycket. Skolan har vetat hela tiden och jag har pratat mycket innan med kuratorn och vi kom fram till före jul att jag ska gå om det här året men får komma och sitta med så mycket jag vill i nuvarande klass. Det är ok för jag har fler vänner i klassen under. Sen har jag min moster, mormor och morfar och så så inte helt ensam. 

• Anonym (Poet)
    Anonym (dottern) skrev 2022-02-11 19:53:23 följande:

Tack alla. Jag fyller 18 snart och ja det har varit tufft, särskilt senaste halvåret ungefär. Ensamstående sjuk mamma och en lillebror så jag har tagit hand om mycket. Skolan har vetat hela tiden och jag har pratat mycket innan med kuratorn och vi kom fram till före jul att jag ska gå om det här året men får komma och sitta med så mycket jag vill i nuvarande klass. Det är ok för jag har fler vänner i klassen under. Sen har jag min moster, mormor och morfar och så så inte helt ensam. 

Så stark och klok Hjärta
Svar på tråden Glöm inte att andas