• Skicka112

Kräsen

Hej!

är en kvinna på ca 30 år som levt ett hyffsat normalt liv. Har haft en hel del sexpartners och några förhållanden. Ett långt på ca 5 år och sen ett par på runt 2 år.

mitt problem är att ju äldre jag blivit desto mer kräsen har jag blivit vid relationer. Jag skäms nästan över att ens nämna det.

jag tycker små saker blir ohållbart. tex om jag träffar en snäll och bra kille, han kanske inte säger de rätta orden eller kanske inte ger mig tillräckligt mycket uppmärksamhet om Jag säger att jag inte mår bra den dagen eller ex om det är något annat så blir det som att det lilla kommer räcka för att jag ska tappa intresse..

jag vet ju hur sjukt det är och jag vet ju att det funkar ju inte så att man bara ska ge upp Så lätt. 

HUR slutar jag vara så kräsen? Hur träffar jag någon och accepterar 100% att den människan har svagheter, brister etc. Jag hittar liksom något fel på allt. Jag är fan inte perfekt, det vet jag. Men männen har accepterat mig som jag är. Varför kan jag inte acceptera dem?

• Svar på tråden Kräsen
  • Fjäril kär

Hmm... Egentligen låter det inte som att du är kräsen utan mer att du lätt hittar på en anledning-vad som helst - till att göra slut föra att slippa undan... Tja vad det nu kan vara.. Är du kanske inte ens ihop med rätt sorts kille? Hittar man lätt småfel för att slippa undan något så finns ju inte rätt känslor där. 

Du kanske tvärtom har för låga krav? Eller är för snäll att du går med på något som inte känns okej och dessa småfel blir din möjlighet att göra slut?

• Lagolina

Min tolkning är att du stålsätter dig för att inte bli besviken eller sårad.
    Därför lägger du ribban lågt, så att du kan "fly innan det är för sent". 
    Har det hänt någonting i ditt tidigare liv som du kan koppla detta till?
    I så fall behöver du analysera dessa händelser och bearbeta dem för att kunna gå vidare i nya relationer.

• RenéBöckling

Det enda jag vet är att fortsätter du så kommer du sluta upp ensam. Ett förhållande är ge och ta från båda hållen. det är en väldigt omogen och egoistisk syn att personen i fråga helt ska uppfylla alla dina krav och vara så som DU vill. Tror tyvärr du kommer sluta upp ensam i livet!

• elsi
    Skicka112 skrev 2022-02-10 06:48:47 följande:
    Kräsen

Hej!

är en kvinna på ca 30 år som levt ett hyffsat normalt liv. Har haft en hel del sexpartners och några förhållanden. Ett långt på ca 5 år och sen ett par på runt 2 år.

mitt problem är att ju äldre jag blivit desto mer kräsen har jag blivit vid relationer. Jag skäms nästan över att ens nämna det.

jag tycker små saker blir ohållbart. tex om jag träffar en snäll och bra kille, han kanske inte säger de rätta orden eller kanske inte ger mig tillräckligt mycket uppmärksamhet om Jag säger att jag inte mår bra den dagen eller ex om det är något annat så blir det som att det lilla kommer räcka för att jag ska tappa intresse..

jag vet ju hur sjukt det är och jag vet ju att det funkar ju inte så att man bara ska ge upp Så lätt. 

HUR slutar jag vara så kräsen? Hur träffar jag någon och accepterar 100% att den människan har svagheter, brister etc. Jag hittar liksom något fel på allt. Jag är fan inte perfekt, det vet jag. Men männen har accepterat mig som jag är. Varför kan jag inte acceptera dem?

Jag tycker inte att du låter kräsen, jag tycker att du låter omogen. Att sura så för att nån inte säger de rätta orden eller ger dig tillräckligt med uppmärksamhet. Det låter som min 13-åring, inte en vuxen kvinna i en partnerrelation. Du kanske inte är mogen att ha en relation just nu, eller egentligen inte vill ha en men känner nåt slags press att man måste det. 

Och om du slutar tänka att du är kräsen och börjar tänka att du är omogen så kanske det går lättare att bryta, för omogen vill man ju helst inte vara vid 30 års ålder. 
  • Skicka112

Tack för era svar och synpunkter. 

visst har jag garanterat en omogen sida . har däremot som de första inläggen , rätt i, att det hänt saker. Har tyvärr haft oturen med att bli sviken. otrohet, manipulering etc hae varit en del av vardagen i vissa relationer. Ingen ursäkt, alla är olika och jag upplever att jag försöker tänka det bästa om den nya, dvs inte tro att varje by person ska vara otrogen .

när jag menar på säga rätta orden så har jag träffar killar som varit väldigt bra på att säga ex ?vad fin du är idsg? osv. jag behöver inte höra det varje min, varje sec. Men skulle däremot uppskatta att göra det då och då. och det är der jag just menar, att sånt där stör jag mig på. Att bokstavligen aldeig få höra det. Då ifrågasätter jag om det är värt det och där kommer då Frågan, att alla är olika och det kanske är mig det sitter i att jag behöver ändra synsättet.

uppskattar era svar. Tack!

• Fjäril kär
    Skicka112 skrev 2022-02-10 17:35:51 följande:

Tack för era svar och synpunkter. 

visst har jag garanterat en omogen sida . har däremot som de första inläggen , rätt i, att det hänt saker. Har tyvärr haft oturen med att bli sviken. otrohet, manipulering etc hae varit en del av vardagen i vissa relationer. Ingen ursäkt, alla är olika och jag upplever att jag försöker tänka det bästa om den nya, dvs inte tro att varje by person ska vara otrogen .

när jag menar på säga rätta orden så har jag träffar killar som varit väldigt bra på att säga ex ?vad fin du är idsg? osv. jag behöver inte höra det varje min, varje sec. Men skulle däremot uppskatta att göra det då och då. och det är der jag just menar, att sånt där stör jag mig på. Att bokstavligen aldeig få höra det. Då ifrågasätter jag om det är värt det och där kommer då Frågan, att alla är olika och det kanske är mig det sitter i att jag behöver ändra synsättet.

uppskattar era svar. Tack!

Då får du jobba på dig själv på olika sätt för att bearbeta det du varit med om och inte dejta någon förrän du tagit dig bort från ditt negativa beteende. På vägen tror jag också att du måste jobba på självkänslan, höja dina krav på killar och ta dig bort från dom män du hittills valt som är helt fel för dig. 
Svar på tråden Kräsen