• blåblomster

Testade positivt och fått migrän

Jag hade massor med besvär efter den här FET:en och hade migrän två gånger när jag ruvade, vilket är väldigt ovanligt för mig. Tror jag reagerade starkt på hormonerna denna gång. Men jag plussade förra veckan. Så det borde inte göra någon skillnad. Har för övrigt sprängande huvudvärk idag (men ingen migrän eller migrän än, ibland börjar det så hos mig), så det går upp och ner. Så jag skulle säga att det inte alls är kört! 

• blåblomster
    blåblomster skrev 2022-02-09 11:06:01 följande:

Jag hade massor med besvär efter den här FET:en och hade migrän två gånger när jag ruvade, vilket är väldigt ovanligt för mig. Tror jag reagerade starkt på hormonerna denna gång. Men jag plussade förra veckan. Så det borde inte göra någon skillnad. Har för övrigt sprängande huvudvärk idag (men ingen migrän eller migrän än, ibland börjar det så hos mig), så det går upp och ner. Så jag skulle säga att det inte alls är kört! 

skrev för fort: sen vet man inte hur det går, men min läkare sa att det inte var någon fara.
  • blåblomster
    Sunset boulevard skrev 2022-02-09 13:18:56 följande:

Har du testat HCG nivå i blod? 
    Jag har också haft migrän anfall två gånger. Får jag fråga vad har du för andra symtom? Mina bröst är spända och stora men inte ömma. Sedan har jag illamående. Min officiella testdag är på söndag. ET var den 29 Januari men plussade igår som sagt 

Ja, gjorde det på kliniken förra onsdagen efter att jag plussat (bor inte i Sverige, HCG blodprov är standard här). Då var de mycket nöjda, låg i övre medelvärde. Hade otrolig växtvärk hela förra veckan, antagligen gjorde det mer ont pga endometrios. Nu har det lugnat sig lite vilket är skönt men gör mig orolig igen såklart När jag inte känner nåt. Brösten känner jag inte av alls, de känns lite stora kanske men ömmar inte. Sen huvudvärken och sen idag lite illamående. Fast om jag förstår det rätt så är det tidigt och inte vanligt med massa symptom än. Jag tar progesteron tre gånger om dagen så det gör väl säkert också sitt till. 
    Kul att du plussade så tidigt, grattis!!!! Känner igen väntan, den är jättejobbig? 

Svar på tråden Testade positivt och fått migrän