Inlägg från: Anonym (dum lösning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dum lösning)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Jag har aldrig haft något behov av att skylla på något. Mitt ex skyllde på allt möjligt, tills jag tröttnade på henne och bytte ut henne mot någon med mer sexlust. Vi har levt tillsammans i 6 år nu och knullar ff ofta och länge.

Jag tror att det är bättre att försöka resonera sig fram till lösningar än att springa runt och låtsas och hitta på ursäkter för det håller sällan i längden. Han har nog sett igenom dina ursäkter för länge sen men accepterar det bara. Men förr eller senare kommer han trötta på det.

• Anonym (dum lösning)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 15:22:03 följande:
    Ja killar har ju ett behov av att ha sex. men han vill inte ha sex med någon annan eller vad? 
    Nja, jag tror inte det skiljer så mycket mellan killar och tjejer, olika människor har olika sexlust helt enkelt oavsett kön, ibland synkar det inte och då får man kompromissa eller gå isär och hitta någon man synkar med.
  • Anonym (dum lösning)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 15:07:47 följande:
    Förstår dig fullständigt och jag tycker också det är konstigt varför vi som kanske inte gillar sex inte ska kunna få ha ett förhållande? Jag har sagt till min kille att det är okej om han vill ha någon vid sidan om, bara för själva sexet då.

Men vill såklart inte att han ska bli kär i nån annan. Svårt Obestämd

Enkelt ,för precis som din partner inte kan kräva sex av dig om du inte vill så kan du inte kräva celibat av honom om han inte vill.

Det är ingen som säger att du inte kan ha ett förhållande, men då får det ju vara med någon som delar din syn på sex. Du kan inte kräva att folk som vill ha sex ska vilja ha ett förhållande med någon som inte vill det.
  • Anonym (dum lösning)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 16:02:18 följande:
    Jo, han har öppnat för det. Jag vill helst att han isåfall hittar en tjej som redan har en kille för att det ska vara mindre risk att dom blir tillsammans.
    Hur vet du att hennes kille är ok med att hon knullar din?
    Eller bryr du dig öht?

Är det ok att du ska slippa dina problem genom att någon annan stackare blir bedragen?
  • Anonym (dum lösning)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 16:13:11 följande:
    Jag vill bara ha min kille kvar, så enkelt är det. Kan inte ta ansvar för alla andras handlingar faktiskt. Det kanske kan gå att hitta någon kille som faktiskt vill "låna ut" sin tjej till min kille. Vet inte om det är möjligt.
    Ja precis, du vill ha din kille kvar trotts att du inte gillar sex och om det ska ske till priset av att nån annan stackars jävel blir lurad så är det helt ok. Det verkar vara mycket som andra ska offra för att du ska kunna ha vara lycklig... din kille ska leva i celibat och någon annan ska bli bedragen.

Jo det är fullt möjligt om båda paren lever i ett öppet förhållande. Men då får man ju se till att det är så och inte blunda eller strunta i det.
Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?