Inlägg från: Anonym (Händer inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Händer inte)

Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Anonym (Undrar) skrev 2022-02-06 23:15:19 följande:
    Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

Nu händer det typ aldrig här, jag vill i stort sett alltid ha sex. Skulle jag av någon anledning inte ha lust så säger jag bara det. Är kvinna.

Ert förhållande kommer inte att hålla om ni har så olika lust.

• Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-07 20:47:16 följande:
    För han ska hålla på med olika ställningar hela tiden, och byta emellan, tar 20-30 min innan han kommer pga det. Jag vill hellre ha en eller två ställningar och att sexet är slut efter max 10-15 min. 
    Och varför öppnar du inte munnen och säger hur du vill ha det?
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 12:32:11 följande:

jag har sagt att jag gärna bara vill ha sex i missionären eller typ rida i 5 min, men han tycker om att dra ut på det för han tycker sexet är så skönt, suck! 

Då får du väl prata mer och se till att ni hör mer saker du tycker är skönt. Kommunikation 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 12:51:15 följande:
    Ja hade han kommit efter 5-10 min hade jag orkat ha sex oftare. 

hur menar du med värt att involvera honom i ert sexliv? Han är ju involverad i vårt sexliv eller? jag fattar inte 
    Du får ju berätta hur du känner och säga vad du njuter av och vill ha i ett sexliv
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-08 14:38:56 följande:
    Sex är inte skönt, face it. Bara gubbslemmen tycker det
    Knappast. de flesta kvinnor tycker också det. Grejen är att man måste lära känn din kropp och faktiskt säga/visa vad man tycker om. Den stora majoriteten män vill ha partners som njuter av sex. Jag hade aldrig velat ha sex med en partner som inte njuter och tycker om det.
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 14:02:04 följande:

jag har aldrig fått orgasm vid oralsex heller, tycker inte det är skönt. 

Får du orgasm vid onani eller av smekningar?
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 23:29:45 följande:

Själva sex-delen är tyvärr inte speciellt skön. Så då får han gärna komma fort som jag sa. Förspel ogillar min partner. Han vill mest bara ha sex. vore såklart kul att njuta av sex men vet inte hur det ska gå till. 

Men herregud - genom att säga till din partner att fokusera mer på dig och din njutning. Det är rätt självklart att penetrering inte känns skönt om du inte ens är kåt 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Sex är härligt) skrev 2022-02-08 23:51:46 följande:
    Så du menar att i en relation när kvinnan i stort sett har tappat sin lust på grund av låg östrogen bör jag som man göra slut med henne och träffa en yngre kvinna som har lust?
    Jag är en man på 52år min kvinna är 56år.
    Hur tolkar du in det i det jag skrev? Jag skrev att har man totalt olika lust från start så kommer det att bli ett problem. Saker kan hända i en relation, det är en annan sak. Vill man själv finns det ju hjälp att få i ditt fall. 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-08 23:51:02 följande:

vi har långt förspel ibland, typ ett par gånger per år och då har jag fått orgasm. jag förstår inte varför du tänker att jag skulle driva med folk? 

Du tar ju inte till dig vad folk skriver. Du får orgasm om ni har långt förspel - se till att ni har långa förspel så. Det finns en extremt enkel lösning på ditt problem. 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-09 09:27:49 följande:

Ni säger jag ska se till att ha långa förspel? Men ska jag tvinga min partner till långa förspel? Han är inte så förtjust i just förspel 

Tvinga? En normal partner vill givetvis att partnern njuter. Vet han att du inte tycker om sex? Eller fejkar du också?
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-09 11:48:15 följande:

Fejkar orgasm har jag bara gjort några gånger, men annars så är jag rätt tyst under sexet, han har aldrig sagt något om det? 

Väldigt konstig man. Jag har aldrig träffat en man någonsin som inte är intresserad av att partnern njuter
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-09 11:51:28 följande:

Självklart kan jag fråga om han vill ha längre förspel, troligtvis vill han inte det. Jag vet inte heller om jag vill ha det då jag uppskattar att sexet går fort. Jag ska ta upp att jag inte vill att han byter ställning hela tiden och att det inte gör något för mig om han får orgasm fort. 

Men alltså - du ska inte fråga, du ska säga att ni hädanefter har längre förspel för att du behöver det. 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Ros) skrev 2022-02-09 13:47:27 följande:

Så du ska då offra dig istället och riskera att få ont? 
    Ha inte sex om det gör ont- riskera inte att få vaginism eller vestibulit för det är ett rent helvete. 

Ni behöver utveckla ett sexliv som funkar för er båda. Detta funkar ju uppenbart inte för dig. 

sex ska vara kul, lustfyllt och intimt. något man vill göra.

du behöver förspel för att komma igång, du behöver smeka dig själv när ni har sex (dvs kombinerat penetration med onani). För detta kommer aldrig funka i längden.

sluts släck bränder och ta kommando över din kropp. Du har rätt att njuta av sex, annars är sex totalt värdelöst att ha.

word!
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-09 15:24:21 följande:
    Han är inte helt okänslig. Jag ska ta upp med honom att jag inte vill att han byter ställning hela tiden för jag tycker som sagt det är obehagligt/jobbigt. Jag vill ju gärna att vi bara kör en ställning och att han inte byter ställning så fort han är nära att komma. 
    Fast jo - han är ju helt ointresseras av att du njuter. Hur kan du ens stå ut med en sådan partner
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 12:15:31 följande:

Jag har ju aldrig fått orgasm eller tyckt sex varit särskilt skönt. Därför vill jag gärna att sexet är avklarat snabbt. Min partner kan ju komma fort men han har valt att inte göra det, men pratade med honom och han sa att han gärna kan komma fortare än vad han har gjort tidigare 

Fast du har ju aldrig fokuserat på dig när ni har sex så det är ju inte konstigt. Förstår inte varför man inte vill ha det skönt. så din partner tycker det är ok att ha sex med någon som egentligen inte vill? Härlig kille - not
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 15:07:47 följande:
    Förstår dig fullständigt och jag tycker också det är konstigt varför vi som kanske inte gillar sex inte ska kunna få ha ett förhållande? Jag har sagt till min kille att det är okej om han vill ha någon vid sidan om, bara för själva sexet då.

Men vill såklart inte att han ska bli kär i nån annan. Svårt  // Obestämd

Den absoluta majoriteten människor vill ju ha sex med din partner och är attraherade av partnern. Det är liksom grejen med att älska någon. Det är inte sex med random person man vill ha utan med partnern. 

om man nu inte vill ha sex alla borde man leta efter partner som känner likadant eller vara extremt tydlig. Allt annat är elakt och ego 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 15:22:03 följande:
    Ja killar har ju ett behov av att ha sex. men han vill inte ha sex med någon annan eller vad? 
    Människor har behov av sex - både kvinnor och män
Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?