Inlägg från: PepsiMax95 |Visa alla inlägg
  • PepsiMax95

Finns det en chans att jag har blivit gravid? (första gången)

Hej jag vet inte riktigt vilken kategori jag skulle lägga det under men hoppas på att den här fungerar.

Jo det är så att vi försöker att skaffa barn (första) och vill gärna ha er erfarna mammor/pappors åsikter kring min fundering. Vi hade sex måndagen den 24 januari och hade ägglossning lördagen den 29 januari. Min fundering är då om det finns en chans att jag kan bli gravid? 

Jag har läst andra trådar och försökt hitta någon i min situation men vet inte riktigt var jag ska läsa och tycker det hade vart skönt att någon men egna erfarenheter har vart med om at man blivit gravid ca 5 dagar innan ÄL. 

Jag har nu den här veckan haft konstig värk i magen, som mensvärk fast ändå inte, är om och det sticker till ibland. Jag tänker att man kanske inte känner sådant så tidigt men har aldrig känt så "den här perioden" innan. Har aldrig värk förutom en dag när mensen har kommit. Ja vet inte har bara en "känsla" av att jag är det men det kan ju också vara för att jag vill så mycket.

Har köpt hem lite tester, både digitala, testa tidigt och vanliga men antar att jag inte kan testa ännu? Är på ÄL+7 idag blir +8 imorgon. Mens är beräknad till den 13 januari.

Vet ine  pm ni förstår mitt babblande, men råd? åsikter? pepp? kan det finnas hopp? haha 

• Svar på tråden Finns det en chans att jag har blivit gravid? (första gången)
  • PepsiMax95
    Minaälsklingar skrev 2022-02-05 19:38:36 följande:

Javisst finns det en chans att du blivit gravid.
    Jag har blivit det både 5 och 6 dagar innan äl.
    Lycka till!

Åh vad glad jag blir av att höra det! Jag hoppas verkligen på att det ska visa positivt. Jag skulle helst vilja ta ett test redan nu men känns tidigt, är bara på ÄL+8 i morgon... de tidiga testerna går endast ca 6 dagar innan BIM

Men tack för svar, gav mig lite hopp :)
  • PepsiMax95
    Anonym (mamma) skrev 2022-02-05 20:03:15 följande:

Inte
    omöjligt ,
    men inte så sannolikt. Ha sex nära
    ÄL nästa månad,
    gärna dagarna innan och äl dagen! Så
    har ni nog större  chans.
    Var detta förstå
    ?försöket??

Ja första försöket. Vi tar det inte "så seriöst" nu utan har sex och så får vi se när det kommer. Dock kan jag ju inte sluta att fundera på om det kan lyckas den här gången.

Har suttit och läst många trådar här om många som har blivit gravida 6-5-4 dagar innan ÄL så håller hoppet uppe 
  • PepsiMax95

Hej, vill bara lägga till att jag sedan igår mått väldigt illa. Svårt för att äta mat, för mår illa. Tänker jag på mat blir Jag illamående, det enda jag kunde få i mig Igår var lakrits. Någon annan som har blivit Illamående innan ni plussat??

är på ÄL+9 så får vänta med att testa till isf torsdsg kanske..

Svar på tråden Finns det en chans att jag har blivit gravid? (första gången)