-
såå spännande!! hur gick det med testet imorse? :DSarah90 skrev 2022-08-02 19:06:51 följande:Hoppas allt går bra på ditt ultraljud Ingen mens ännu och om den inte kommer inatt så testar jag imorgon. Köpta test nu på kvällen. Hoppas verkligen inte den kommer, men min mage håller på så risken finns nog. Den brukar bli bångstyrig när mensen är på väg
-
ja det är jätteskönt när man kan se att man haft ägglossning, särskilt jag som har så oregelbunden cykel. hoppas jag med! nej min klinik sa att jag inte skulle ha något samlag innan vi varit på ultraljudet men det har vi ändå. jag reagerade bra på letrozol tidigare när jag fick uppföljning med ultraljud så vi chansar.Vigge85 skrev 2022-08-03 00:17:03 följande:Jag är dålig på att tempa. Borde försöka göra en vana med de. :) Hoppas du fångar upp en ägglossning. Får du ha oskyddat samlag även utan ultraljud?
Jag började blöda lite idag, få se om de fortsätter imorgon om mensen kommit igång ordentligt eller inte Har två tabletter kvar att ta av provera. Den kom lite för tidigt för dag 12 sker på en lördag, så får se om jag får gå på dag 11 eller 14 hos gyn. Ska ringa kliniken när dom öppnat igen nästa vecka. Får hoppas det kommer gå bra denna gång.
okej ah jag fattar, jag kommer ju gå cd 14 hos kliniken nu och det kanske är lite sent men på cd 14 har det sett bra ut tidigare gånger jag följt upp och då fått ta ovitrelle samma dag så hoppas på samma nu, och hoppas cd 14 funkar för dig med =) eller om du får gå cd 11 -
Hm vad konstigt, men kan de va att ägglossningen kom senare än du trott? Så det kanske är tidigt Att plussa ännu! Spännande iaf, Du får hålla oss uppdaterade :))Sarah90 skrev 2022-08-03 22:35:22 följande:Bara ett streck på RFSU- testet, men ingen mens ännu. Är på cd 31 så testet borde visa positivt. Troligtvis är det något annat som gör att den inte dykt upp ännu Det konstiga är att mensvärken som jag haft i en vecka nu är borta, fattar ingenting. Säkert en cysta som strular till det
-
Vigge85 skrev 2022-08-08 09:27:29 följande:Hej. Hur gick det på ul idag?
Jag ringde gyn idag och fick preliminärt en tid nu på fredag på dag 11 men hon skulle återkomma om min läkare tyckte de va för tidigt, annars får jag en tid på måndag veckan efter för dag 14.
Man har märkt av att man kört med dubbel dos denna gång. Så förhoppningsvis har de hjälpt. :)
Men ska fråga om ovitrelle är aktuellt, hon kanske vill se om det vägrar släppa först innan jag får ta det. Hur kom ni fram till att de behövdes?Jag avbokade då jag redan fått ägglossning. Verkar ha blivit en jättetidig äl då jag körde dubbeldos samt förra cykeln hade jag ingen ägglossning. Så nu inväntar jag bim om typ 2 veckor men tror inte det blir något för då det blev så tidig äl känns de inte som typ slemhinnan hinner med?
okej spännande, du får uppdatera oss hur det går på fredag!
jag fick ovitrelle då jag sällan ägglossar av mig själv så för att ca säker på att ägget faktiskt släpper så får jag ovitrelle med.
-
Vigge85 skrev 2022-08-08 14:04:59 följande:Aha okej va synd. Men ni kanske hann få till det ändå? :) Slemhinnan kan ju överraska. Finns nog många där ute som fått tidig äl och blivit gravida. Så får hålla tummarna! :)
Okej men då borde ovitrelle va aktuellt för mig också egentligen. Ska försöka övertala henne och låta mig ta det om jag har en blåsa som växt till sig. Uppdaterar igen på fredag efter jag varit hos gyn :)Ja hann få till det tre gånger runt ägglossningen så får hålla tummarna! Jag tänker också de, är väl många som kan få äl på cd12 typ?
jaaa fråga om du kan få det, det tycker jag är väldigt skönt! Som sagt, förra cykeln fick jag ingen äl fast jag tagit dubbeldos letrozol så hade ju verkligen behövt ovitrelle då.
jaaa håller tummarna att det ser bra ut på fredag och att du får ovitrelle :))
-
hur går det för er alla? :)
-
Jag såg din kurva i en annan tråd och sen såg ju lovande ut? Har mensen kommit idag? Min temp brukar nämligen sjunka några dagar innan mens så om min temp höll sig uppe sådär länge skulle jag ha hopp :DSkåne97 skrev 2022-08-10 16:57:25 följande:
För min del väntar jag på mensen nu. Tempen är fortfarande hög så jag tog ett test igår på cd 12 (testa tidigt) men det var negativt. Mensen är beräknad imorgon imorgon så jag väntar mest bara på att den ska komma så vi kan börja om igen.
-
Okej låter bra att testa med dubbeldos! jag har fått äl på cd18-19 med dubbeldos :)Sarastiina skrev 2022-08-11 08:15:46 följande:
Ska testa dubbeldos denna månad. har testat enkeldos men får ägglossning ganska sent i cykeln typ dag 21-22 av den.
när har ni fått ägglossning med dubbeldos?
-
Får du uppföljning med ultraöjud och hur har äggblåsorna sett ut då och på vilken cd?:)Sarastiina skrev 2022-08-11 10:49:52 följande:
låter ju bra om den kan tidigareläggas, har kännts som att det blir så sent i cykeln runt dag 21-22 om det kan påverka hormoner och så vidare.
har du fått fler äggblåsor med dubbeldos? kör du ovitrelle också?
när jag hade uppföljning med ultraljud så har jag fått en stor äggblåsa på cd 14 och då har jag fått ta ovitrelle. Nu har jag ju kört utan uppföljning två cykler och utan ovitrelle och då har jag fått äl på cd 18 och 19. -
Wow grattis till fin äggblåsa :D kul att det händer något! Vilken cd är du på nu? Ska du ta ältest? Ja verkligen, håller tummadna jag med!Vigge85 skrev 2022-08-12 11:19:42 följande:
Så där nu kommer min uppdatering. :)
Var hos gyn idag på morgonen och till min lycka så har jag en stor fin äggblåsa på 17mm. Så hon tror den släpper på cd14. Så vi fick äntligen ett okej att köra oskyddat nu.
Så dubbel dos funkade väldigt bra för mig som det ser ut just nu, så skulle det inte bli nåt denna månad så blir det att fortsätta med dubbel. Sen hålla koll om jag får en ägglossning, ovitrelle var inte aktuellt för mig just nu sa läkaren. Men får jag bekymmer med att det inte släpper så kommer det nog bli aktuellt. Och provera ska jag använda om inte mensen kommer som den ska efter ett kontroll med graviditet test.
Så härligt och kunna se att det äntligen händer nåt. Man va så besviken förra gången när ingenting hade hänt. Så nu får man hålla tummarna! :)