Letrozol 2022 - följas åt?
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
![Obestämd Obestämd](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
Jag avbokade då jag redan fått ägglossning. Verkar ha blivit en jättetidig äl då jag körde dubbeldos samt förra cykeln hade jag ingen ägglossning. Så nu inväntar jag bim om typ 2 veckor men tror inte det blir något för då det blev så tidig äl känns de inte som typ slemhinnan hinner med?
okej spännande, du får uppdatera oss hur det går på fredag!
jag fick ovitrelle då jag sällan ägglossar av mig själv så för att ca säker på att ägget faktiskt släpper så får jag ovitrelle med.
Ja hann få till det tre gånger runt ägglossningen så får hålla tummarna! Jag tänker också de, är väl många som kan få äl på cd12 typ?
jaaa fråga om du kan få det, det tycker jag är väldigt skönt! Som sagt, förra cykeln fick jag ingen äl fast jag tagit dubbeldos letrozol så hade ju verkligen behövt ovitrelle då.
jaaa håller tummarna att det ser bra ut på fredag och att du får ovitrelle :))
hur går det för er alla? :)
För min del väntar jag på mensen nu. Tempen är fortfarande hög så jag tog ett test igår på cd 12 (testa tidigt) men det var negativt. Mensen är beräknad imorgon imorgon så jag väntar mest bara på att den ska komma så vi kan börja om igen.
Ska testa dubbeldos denna månad. har testat enkeldos men får ägglossning ganska sent i cykeln typ dag 21-22 av den.
när har ni fått ägglossning med dubbeldos?
låter ju bra om den kan tidigareläggas, har kännts som att det blir så sent i cykeln runt dag 21-22 om det kan påverka hormoner och så vidare.
har du fått fler äggblåsor med dubbeldos? kör du ovitrelle också?
Så där nu kommer min uppdatering. :)
Var hos gyn idag på morgonen och till min lycka så har jag en stor fin äggblåsa på 17mm. Så hon tror den släpper på cd14. Så vi fick äntligen ett okej att köra oskyddat nu.
Så dubbel dos funkade väldigt bra för mig som det ser ut just nu, så skulle det inte bli nåt denna månad så blir det att fortsätta med dubbel. Sen hålla koll om jag får en ägglossning, ovitrelle var inte aktuellt för mig just nu sa läkaren. Men får jag bekymmer med att det inte släpper så kommer det nog bli aktuellt. Och provera ska jag använda om inte mensen kommer som den ska efter ett kontroll med graviditet test.
Så härligt och kunna se att det äntligen händer nåt. Man va så besviken förra gången när ingenting hade hänt. Så nu får man hålla tummarna! :)