• JSAG

Letrozol 2022 - följas åt?

Fick ÄNTLIGEN en glad gubbe på ÄL-test😭😭😭
    Lite märkligt att mina ÄL-tester förskjuts varje cykel
    första kuren Letrozol fick jag positivt cd16, andra kuren cd17 och nu tredje kuren cd18. Hur har de sett ut för er?

• JSAG
    FrökenGG skrev 2022-11-06 09:50:28 följande:

Det blev inte bra denna cykeln, vi fick till det på dag 12 och 14 men sen fick jag ett kraftigt migränanfall och blev liggande i nästan 3 dygn så det blev inget mer sex. Chansen finns ju ändå att det kan ta sig men känns lite bittert att inte kunna täcka upp varannan dag som vår läkare har sagt 🙃

Håller tummarna!
    när tänkte du börja testa?
  • JSAG
    Olli85 skrev 2022-11-06 23:01:02 följande:

Är de någon speciell anledning till att välja privat ? 

Går de snabbare ? Var hittar jag privata kliniker i Skåne ?!? 

Har ingen egen erfarenhet av detta men tror absolut att det går snabbare privat! Har två bekanta som besökt en klinik i Malmö/Limhamn, dock inte behövt ivf men fertilitetsutredningar och båda har varit nöjda! 
  • JSAG

Hej alla!
    Hur går det för er? Någon som lyckats bli gravid ännu?

• JSAG
    Melsson skrev 2022-11-25 11:25:15 följande:
    Inte gravid här :P Hur har det gått för dig?
    Inte än sålänge!
    Väntar på ägglossning nu, bör ske inom en vecka!
    men ska till gyn på tisdag för att de om vi kan öka dosen Letrozol till 2 tabletter!
  • JSAG
    Olli85 skrev 2022-11-25 20:41:35 följande:

I skrivandets stund så fick jag blinkande smiley igår vilket innebär att denna helgen spenderas till att Ligga 🥳

Åh vad underbart! Lycka till🤩
  • JSAG

Va hos gynekologen idag. Fick konstaterat PCOS pga många äggblåsor och långa cykler. Vet inte om jag ska skratta eller gråta? För förra besöket sa hon att de inte var pcos!

Hon va dock nöjd med min Letrozol-behandling, hade ett ägg på 13mm cd 12, brukar ägglossa dag 17-18! Fick inte öka upp dosen Letrozol. Har det inte blivit någon graviditet så blir de remiss skickad för mer hjälp i början av mars? hoppas det händer något innan dess, annars är de 4 månader tills remissen skickas plus ytterligare 3 månader till man blivit kallad!

• JSAG
    Melsson skrev 2022-11-30 07:56:55 följande:
    Går du också privat? Vi har gjort det i snart ett år men ska nu till landstinget efter remiss från min gynekolog!
    Jag går till privat gynekolog nu, men sen får isåfall regionen ta över vidare hjälp. Dock får vi diskutera om vi kommer köra hjälp via privat ivf-klinik eller via regionen när de närmar sig!
  • JSAG
    Pcostjejen skrev 2022-12-12 22:36:37 följande:

Jag tror jag nu är 7 dagar efter äl, läkaren trodde jag skulle ha äl lördag men jag hade sjukt ont i magen på måndagen så tror det blev först då! Har molvärk de senaste dagarna, vet inte om det är tidig mensvärk eller något annat? Överanalyserar alla symptom just nu Tungan ute 

Åh jag är på ÄL +6! Känner också efter alla symtom! Drar i höger äggstock (brukar göra de, men mer än vanligt), lite ilningar igår, brösten är inte ömma men tunga? man blir knäpp!
  • JSAG
    Pcostjejen skrev 2022-12-13 15:05:05 följande:
    Åh håller tummarna för dig! Kul att vi är så nära varandra o kan följas åt i denna knäppa resa med att leta symptom på minsta lilla Flört

Ja verkligen!!
    Dock har jag legat magsjuk hemma i en vecka, så de känns ganska kört för min del? men hoppas fortfarande!

Vår läkare skulle skicka en remiss i mars, men vi skickade faktiskt in en egen vårdbegäran (egen-remiss) nu i helgen! Känns skönt eftersom vi ligger tre månader ?före? jämfört med om vi skulle väntar till mars❤️

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?