Sandrew89 skrev 2022-12-05 13:52:59 följande:
Hallå gruppen!
Det var längesedan jag var här nu och ser att en del nya har anslutit medans jag varit borta.
Hur har det gått för er alla, gamla som nya? :)
Jag är åter tillbaka då vi tyvärr förlorade vår son i slutet av v19 den 2e September. Det har varit extremt tufft och är fortfarande men man har lärt sig att hantera det lite bättre. Orsaken var svag livmodertapp så man har beskyllt sig själv en hel del. Jag har idag fått glad gubbe på ägglossningstestet och kroppen börjar återgå till sitt normala läge. Viss rädsla och oro smyger sig på när man tänker på nya försök men jag har blivit lovad cerklage vid nästa graviditet. Jag hoppas att en liten regnbåge blir verklighet
Hej.
Jag beklagar verkligen din förlust! Du ska absolut inte beskylla dig själv för något. Man kan inte förutspå allt. Jag fick missfall i v13 och jag förstår hur du känner dig. Tog lång tid för mig att komma över det men man kämpar vidare.
Tur att dom ska hjälpa dig lite extra nästa gång så de kommer gå bra ska du se. :)
Jag är inne i femte godkända försöket med letrozol (första gången räknas inte enligt min gyn eftersom 1 tablett inte hjälpte). Fick gå upp på två tabletter som funkade tre gånger men på fjärde växte inga blåsor alls, så fick ta 3 i nästa cykel. Då växte tre blåsor och jag fick ingen ovitrelle och skulle försöka ändå. Men som väntat kom aldrig någon ägglossning enligt mina tester. Har ju svårt att släppa äggen som jag visste sen innan.
Och nu kommer denna jäkla julledigheten och förstör nästa cykel så får hoppa över den. Men vi ska testa ändå utan medicineringen såklart. Man vet ju aldrig. :)
Men i januari ska vi äntligen börja prata om hur vi ska gå vidare om jag nu inte blir gravid. Fick efterfråga min gyn både förra cykeln och vid senaste mötet att jag inte vill dra ut på det i onödan med tanke på min ålder.
Så jag håller tummarna för att jag får en remiss snart till ivf om inte jag nu lyckas få till de.
Har ju ändå försökt i 3 år nu sen mitt missfall att bli gravid igen. Så känner att min tur borde komma snart att få det efterlängtade barnet.