Letrozol 2022 - följas åt?
Hej på er! Hoppar in i tråden :) Denna menscykel kör jag min första omgång med Letrozol / Ovitrelle / Lutinus. Haft fyra missfall mellan oktober 2020-mars 2022 (2 missfall, 1 MA och 1 kemisk graviditet). Tog 10 månader att bli gravid första gången. Ingen grav efter det kemiska i mars. Nu testar vi den här behandlingen efter jag sedan senaste missfallet upplevt en förändring i min menscykel. Mina cykler har blivit kortare (24-25 dagar) och lutealfasen lika så (9-10 dagar, fast den har aldrig varit särskilt lång). Jag har också fått mindre mens, dels i mängd men också antal dagar (ca 3 dagar med 1 dag då det är fullt flöde), sen spottings både efter och oftast innan. Har länge misstänkt lågt progesteron så jag köpte provtagning på progesteron och östradiol. Som väntat var värdena låga, särskilt progesteronet (blodprovet visade dock att ägglossning skett samt att jag alltid får ÄL bekräftat med ÄL-tester och tempning). 7 dagar efter ÄL låg progesteronet på 14 nmol/L och östradiol 287 pmol/L. Hoppas på något sätt detta ska hjälpa. Är på CD19 idag och tog Ovitrelle för en vecka sedan. Idag fjärde dagen med Lutinus. Någon annan som testat detta fast man får ÄL själv? Fyller 35 i början av nästa år - ibland känns hoppet långt borta.