• Sanavd

Letrozol 2022 - följas åt?

Hoppar in i tråden här! Precis gjort klart min första Letrozol + Ovitrelle kur och inväntar resultatet av det. 

Bakgrund: Jag och min man har försökt skaffa syskon till vår son i över 1 år utan ett endaste plus. Vår son blev till på första försöket så vi tog för givet att det skulle gå lika fort.
    Jag har en vanlig menscykel och bekräftad ÄL varje månad med temp. Vi sexar dagarna innan beräknad mens. Vi lever hälsosamt och är normalviktiga. Vi varken röker eller dricker. Trots det har vi inte fått ett endaste plus. 
    Tog kontakt med gyn i november 2021 som kollade mina äggstockar och livmoder med UL, allt såg bra ut. Hon såg också mogna och fina äggblåsor. Samtidigt hade jag privat bekostat ett blodprov som inte visade något avvikande i hormoner, vitaminer och AMH värde. Gynekologen bad oss försöka fram till jan och sen återkomma. Så i januari var jag tillbaka och hon gav mig direkt Letrozol + Ovitrelle då hon menade på att en utredning va onödig. Samtidigt känner jag att det ju inte är mitt problem, jag har ju ägglossning? Men nu valde jag att testa det denna månad. Tog ovitrellen för 8 dagar sen men känner idag ganska typisk PMS med molvärk i nedre magen. Brukar alltid känna så inför mens. Så jag vet redan nu att försöket misslyckades även om jag vill va hoppfull. Om det misslyckas sa hon att vi försöker en omgång till men det känns inte heller okej att proppa i sig mediciner för ett problem som jag inte har. Så är lite tudelad..

Så där står jag. Är på BIM-6 om man utgår ifrån Ovitrellen.

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?