• Fruu92

Letrozol 2022 - följas åt?

Hoppar in i tråden😊 Har börjat med Letrozole idag! Har regelbunden cykel men ÄL runt dag 21-25 och sedan bara 7 dagar lutealfas. Nu testar vi Letrozole + Lutinus denna cykel och ser vad som händer.

• Fruu92
    Fridissi skrev 2023-01-24 10:53:49 följande:

Känner att jag börjar tappa hoppet efter 3 år i den här karusellen, 4 missfall och nu tredje (förmodligen) misslyckade månaden med Letrozol. Fyller dessutom 35 år snart.

Får Lutinus också - ni som också tar det, tar ni 2 eller 3 per dag? Känner att tempen börjat sjunka lite väl tidigt, trots att jag tar vaggisar. Fått ordinerat 2 per dag men kanske ska föreslå att öka upp??

Samma för mig - blev ordinerad 2 lutinus per dag men kände att tempen var för klen så på eget initiativ började jag ta 3 istället efter några dagar. Då blev tempen bättre. Jag har annars en lutealfas på 7-8 dagar.

den här cykeln är mitt första försök med letrozol + lutinus. Var hos gyn CD 13 och såg en äggblåsa på 21 mm. 1,5 dygn senare verkar jag ha haft ÄL. Så att få ÄL på dag 14 med letrozol känns bra (har tidigare haft runt dag 25 annars). Nu börjar väntan.
  • Fruu92
    Olli85 skrev 2023-04-26 22:06:51 följande:

Hur gick de för alla? 

blev själv gravid , men vid det tidiga ultraljudet fanns de en fostersäck utan innehåll. 

gjorde en hemma abort och sen blöde de i 6 veckor från och till. 

Jag plussade för en vecka sedan! var på VUL i v 4+5 och då syntes en prick på 3 mm (förmodligen hinnsäcken). Nu börjar oron och hoppet.

Olli85 jag beklagar verkligen! Hur tidigt gjorde du ditt ultraljud? 
  • Fruu92

Jag har en liten tjej på 8 månader nu! Gick på tredje eller fjärde letrozolförsöket och direkt efter äggledarspolning☺️

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?