• Eeahh

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej, 

någon som fortfarande tar letrozol och väntar på pluss och vill följas åt? 

Tar första tabletten imorgon, har så många negativa känslor och inget hopp alls. Skulle vara kul att prata med någon som också tar letrozol :) 

• Eeahh
    Baconpie skrev 2022-06-11 15:10:58 följande:

Vi är ett helt gäng här i tråden som tar Letrozol och väntar på plus. Jag börjar min femte dos i morgon. 

Hur kommer det sig att du fått Letrozol?

Okej, hoppa vi all får ett + snart! :) 
    Får du ägglossnings av Letrozol tabletterna? Varför.  fick du dessa utskrivna? 

Vi är ofrivilligt barnlösa, dom hittar inget ?fel? utan allt ser ut som det ska. Men gynekologen tycker det är ett bra första steg att testa Letrozol 

• Eeahh

Hej, 

Va på vul igår och äggblåsorna var inte tillräckligt stora (10 mm). Gynekologen sa att det inte var så konstigt eftersom jag bara tagit 1 tablett/dag. Pga min storlek och att jag har hög muskelmassa och lite kroppsfett (170 cm, 60 kg). 

Någon annan som fått samma information? Att 1 tablett kan vara för lite eftersom det ska ?räcka? till hela kroppen? 

Varför inte få 2 tabletter på en gång? 

• Eeahh
    Vigge85 skrev 2022-06-22 22:57:21 följande:
    Hej.

Jag fick också börja med bara 1 tablett på första kuren. Hade inte hänt nåt med äggblåsorna när jag var hos gyn, vilket hon sa va rätt vanligt, så jag kommer få ta två tabletter per dag istället nästa gång.
    Vad hon sa till mig iaf så var det för att testa hur kroppen reagerar på minsta dosen och jag skulle ha koll på om jag får ägglossning. Och sedan jobba vidare med eventuella ökningar. Jag tror vissa läkare är rädda för att det ska bli överdos och tar de gärna försiktigt i början. Läst att har man otur kan man bli inlagd av dessa tabletter om man får för hög dos.

Hej, 

Okej, hörde också att det var vanligt. Kanske lika bra att börja försiktigt för att inte bli överstimulerad. 

Har du bara tagit en omgång? 

Hur många försök med Letrozol får ni testa? :)  

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?