• Hanwe

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej! 

Kul och värdefullt att höra andras erfarenheter. Jag hänger gärna på i tråden också! 

Slutade med p-piller juni 2021 och har inte haft mens sedan dess. Upptäckte att jag har PCO vid gynundersökning och fick börja äta Letrozol. Åt en kur med endast 1 tablett/dag i fem dagar utan resultat (fortfarande ?trådtunn? slemhinna och inga tecken på ägglossning) och nu ska jag testa att äta 2 tabletter varannan dag vs 1 tablett resterande dagar i fem dagar. Men kommer troligtvis behöva mer hjälp!

• Hanwe
    amandakollb skrev 2022-05-05 21:58:49 följande:
    Härligt! Okej vad intressant med varannan dag, har inte hört någon annan testat de, men de funkar säkert också jättebra:)) vilken cd är du på nu? 
    nej jag tror att jag säkert kommer behöva en högre dos men får se på UL nästa vecka:) jag har ju ingen mens så fick bara börja med tabletterna men då tänka att första tabletterna togs CD 3. Så idag sista dagen, alltså CD 8 antar jag:) 
  • Hanwe

Sarah90 skrev 2022-05-10 13:31:57 följande:
    Ska vara bra för oss med PCO/PCOS. Är något typ av kosttillskott tror jag Skäms Funderar på att testa. 

Jag har också PCO och har läst om Femifert som jag tror innehåller inositol och lite sugen på att testa också. Men vet inte om det finns någon kontraindikation till att börja eller om man bara kan köra på! Ska till Gyn imorn så kan ju dubbelkolla????

• Hanwe

Frågetecken i slutet av mitt senaste skulle vara en smileyFlört

• Hanwe
    Sarah90 skrev 2022-05-12 20:29:12 följande:
    Ja, gör det :) Har faktiskt fått hem inositol nu som både jag och sambon ska ta. Vet inte om man får ta det samtidigt som letrozol bara. Kanske triggar igång massor av ägg om man tar båda samtidigt.  Vi får se hur det ser ut på vul på onsdag Glad Håller tummarna att det inte gör det konstigt. Läste att både ägg- och spermiekvalité blir bättre av inositol, men sedan stod det på en sida som sålde så det kan ju vara mumbo jumbo (skitsnack) också. 

Har också gjort det misstaget med smilisar haha. 
    Nu glömde jag fråga! Jag var på Gyn igår och blev lite exalterad över att ett ägg hade växt till 23x19mm (förra gången efter enkeldos letrozol var ägget endast 7 mm) så känns hoppfullt! 
    Det går säkert bra men du kan ju dubbelkolla på vul Glad 
  • Hanwe
    amandakollb skrev 2022-05-14 06:48:50 följande:
    Åh härligt med så stort ägg!! Då borde det va ägglossning  snart :)) 
    Ja jag blev väldigt förvånad! Men slemhinnan var fortfarande inte så tjock så får väl se om ägget kan fästa. Men tror jag hade ägglossning samma kväll som gynbesöket eller dagen därpå så får väl se vad som händer nu Glad
  • Hanwe
    amandakollb skrev 2022-05-23 09:07:13 följande:
    hur går det för dig? :)
    Hej! Förlåt att jag varit så inaktiv! Har varit mkt senaste tiden på jobb och annat. Men jag fick min mens igår efter att ha ätit letrozol dubbeldos varannan dag. Men känns ändå bra att min menscykel är igång då mensen varit frånvarande sen jag slutade med p-piller för ett år sen. Nu är tanken att jag ska äta en till kur Letrozol och sen har jag VUL den 9/6. Däremot blir ju VUL på cd 16 så då har jag ju troligtvis redan haft ägglossning så vet inte riktigt hur jag ska göra. Är ju inte jättelätt att få tider men ska ringa och se om jag kan byta till en tidigare. Kanske hellre en gyntid för tidigt än för sent tänker jag? 
  • Hanwe
    amandakollb skrev 2022-05-26 19:58:52 följande:
    jag fick mens i måndags så då är vi väldigt lika i cykeln :) ja hellre tidigare än senare skulle jag iaf vilja ha :) ska Du äta letrozol varannan dag denna cykel också? Jag Är inne på andra dagen med dubbeldos nu. 
    Okej härligt då kan vi följas åtGlad när ska du på VUL? Ja jag äter varannan dag dubbeldos/varannan dag enkeldos den här gången också eftersom jag svarade så bra på det senast. Men eventuellt kommer jag behöva tillföra något ytterligare för att min slemhinna ska bli tjockare men får väl se på nästa vul. 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?