• Mosgos

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej! Hoppar också in här. Var aktiv i Letrozol 2021 tråden men är låg aktivitet där nu. 

Slutade med ppiller i augusti och har inte fått egen mens sen dess. Gick till en gyn i januari och fick då reda på att jag har PCOS. Jag har använt Letrozol i 3 omgångar; enkel-, dubbel- och trippelkur sen dess. Nu tredje gången fick jag en äggblåsa på 21mm! Så glad! Dock så hade jag bara 2mm slemhinna och tar nu Utrogestan (Progesteron) och hoppas den ska tjocka till sig. Ska på ett VUL på tors för att kolla hur det går. 

• Mosgos

Jag ska ta tabletter 2 ggr om dagen vaginalt. Vet inte hur länge exakt. Vet att jag ska ta det fram till tors då jag har VUL så då får jag veta mer om det fungerar eller inte. Hoppas!

• Mosgos

Fick inga äggblåsor på enkel eller dubbel dos, så är första försöket för oss nu. Känns spännande! Väntan är inte så kul dock...

Jaa har också hört att man kan testa 2 veckor efter ägglossning Sarah90. Må illa är ju iof bra symtom! Flört
  • Mosgos

Åh nej vad tråkigt med såna biverkningar Sarah90 :( Jag har nog lyckats komma undan lindrigt, är mest svängig i humöret. När jag äntligen fick en äggblåsa+ägglossning så hade jag ont i magen veckan innan dock. Vet inte vad det kan betyda i ditt fall!

Baconpie jag borde ha bim runt 5/5 :D 
  • Mosgos

Var på VUL idag för att se om slemhinnan växt, men nej det hade den inte. Och "ägget" hade inte heller lossat och gyn sa att det inte var ett ägg utan en cysta på nu 27mm. Känns riktigt skit Rynkar på näsan 

Skulle fortsätta med Utrogestan fram till tis ändå och sen hoppas på en naturlig mens efter några dagar. Undra hur det går till utan ägg, någon som vet? Ska tillbaka den 9/5 för att kolla så cystan är borta innan jag börjar med en till trippeldos. Om inte det funkar skulle jag få en remiss till en IVF klinik för att se om sprutor fungerar... 

• Mosgos

Hej!

Har inte skrivit i tråden på ett tag. Efter mitt 4e försök med Letrozol (två sista med trippeldos) utan några som helst resultat så har jag nu fått en remiss till en IVF klinik. Verkar som att man kanske då kan få sprutor som kan stimulera ägglossning, vilket tekniskt sett inte är IVF även om det är på en IVF klinik. Ska dit på tors för att börja om med en utvärdering. Hoppar därför ur den här tråden nu.

Lycka till till er andra! Hoppas Letrozol fungerar bättre för er! 

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?