Soffsen skrev 2022-02-07 13:14:49 följande:
Ja det har varit fruktansvärt jobbigt, känner att nästa graviditet kommer vara oro från helv*tet. Men längtar ändå så mycket haha, konstig kombination. Fruktansvärt för er med sent missfall också, båda våra var i v. 6 så ganska tidiga.
Jag märker faktiskt ingen skillnad alls förutom mindre spottings innan mens i och med progesteronkapslarna (Utrogestan). Har en offensiv barnmorska som är jätteduktig så hon gav mig faktiskt alla tre på en gång och har sagt att jag aldrig ska oroa mig att det ska ta slut för att hon kommer skriva hur mycket jag vill haha.
Idag (CD 17) fick jag äntligen pos ÄL-test så tog precis Ovitrelle, så nu bör ÄL komma inom två dygn.
Tror jag har tagit Ovitrelle för tidigt dom två tidigare gångerna. Båda första och andra gången tog jag CD13 och då har jag inte haft pos ÄL-test. Känns mycket bättre att vänta tills ÄL-testet är pos nu för då vet jag att mina ägg är redo eller vad man ska säga.
Har varit på VUL första gången men inte andra eller den här.
Hur länge har ni försökt?
Ja, risken finns ju att det blir en stark oro nästa gång. Jag försöker tänka att man inte kan påverka så mycket änndå. Man får försöka leva på så vanligt som möjligt.
Jag fick missfall tre dagar efter RUL i v.20 där allt såg bra ut. Hade satt som gräns att börja berätta och våga tro att det skulle gå vägen eftet RUL, så det var rejält tufft.
Skönt att du inte märker så stor skillnad, mardrömen är ju att känna sig hormonstinn. Skönt att du har en bra barnmorska. Det låter tryggt!
Hurra för positivt ÄL-test, då är det säkert mycket större chans denna månad om du prickat in bättre. Då börjat snart de riktigt långa två veckorna.
Vi har försökt sen april 2020, sen missfall i juni 2021 och nu försökt sent juli 2021. Vi är lite äldre, 37 och 41 så vi känner oss lite stressade.
Hur länge har ni försökt?