• Förmångafrågor

Förvirrad VUL

Min sambo och jag har precis börjat planera för barn och jag var därför på gyn idag för att få svar på alla frågor. Jag erbjöds ett oplanerat VUL i ?utbildningssyfte? där hon kunde visa mig hur saker och ting ser ut för att lugna mig lite. 

När hon zoomat in och vänder skärmen mot mig för att visa så ser vi helt plötsligt något litet svart i min livmoder. Det såg ut som en jordnöt med skal på.. 

Viss förvirring uppstår eftersom jag ännu inte slutat med p-piller, men hon ber mig lämna ett urinprov för gravtest. Testet visar dock negativt, och hon säger att det antingen är alldeles för tidigt eller så är det ?något annat? vi tittar på. Jag är ju vid detta laget helt fast i bilden på skärmen och kan inte riktigt ta in vad hon säger. Så frågorna kom ju nu, och jag undrar nu om någon varit med om liknande?

Hon tog så lättvindigt på det, men för mig var det världens sjukaste sak som precis hände? Vadå ?något annat??? Vad kan det vara då?

har inget planerat återbesök utan förstod det som att jag slutar med p-piller idag, inväntar eventuell mens (när nu den kan tänkas komma efter att ha ätit p-piller på långcykelbehandling i x antal år), och testa igen om typ en vecka (??) om ingen mens kommer..?

någon mer som sett något skumt på ett extremt tidigt VUL, men inte plussat, och ändå varit gravid? kan tillägga att detta främmande objekt var 4-6mm..

Lär ringa dit imorn för att få lite klarhet men lugna mig gärna för kvälle..

• Svar på tråden Förvirrad VUL
Svar på tråden Förvirrad VUL