Flyttad 2 veckor trots tidigare ultraljud
Någon som vart med om samma?
Har väldigt regelbunden mens och plussade på 3+4 så kan ju inte ha plussat innan jag blev gravid liksom. Var på vul 7+4 som då visade 7+3 så väldigt lika och sen vul igen 9+2 som visade 9+1. Så exakt samma på båda och det var gjort av olika läkare. Sen gjorde vi NIPT-test och den läkaren gjorde ett väldigt grundligt ultraljud och mätte typ allt. Då flyttade hon mig från 12+4 till 12+6. Nu blev rutinultraljudet flyttat på grund av att vi fick covid så det gjordes idag i v20+2 enligt sista mens och 20+4 enligt NIPT-testet. Så väldigt sent.
Dom ville då flytta mig till 18+4. Jag sa att det fanns inte en chans att det stämmer.
Grejen är att detta är en tjej och min tidigare flicka var fullgången väldigt liten. 2.8kg och 32cm huvud. Lillebror var mycket större i vikt men fortfarande rätt litet huvud. Och alla flickor som föds av min mamma och mina systrar är små. Så kan detta vara att de genetiska skillnaderna synd redan nu ?
Någon som vart med om samma? Nu daterade dom mig inte utan ska göra ett nytt ultraljud om någon vecka.