Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Vilka yrken har män med hög lön?

Asand skrev 2022-01-31 15:03:21 följande:
    Vilka yrken har män med hög lön?

Oklart om jag lagt denna fråga i rätt ämne men hittade inget som passade riktigt. Min fråga lyder som rubriken. Med högre lön tänker jag 50000 och över (brutto). Undrar även vilka sorters kvinnor ni tror dessa män attraheras av? Och vart har man störst chans att träffa på dessa män. Tänker att de kanske inte precis hänger på Tinder i samma utsträckning :P 

Och ja hata mig så mycket ni vill, men för att citera en av mina favoritfilmer:

"Don't you know that a man being rich is like a girl being pretty? You might not marry a girl just because she's pretty, but, my goodness, Doesn't it help?"
    Du får skaffa dig en utbildning, en välutbildad man med den lönen, vill ha en partner som de är på samma våglängd som. Alla de män som jag känner, som har den lönen, lever med en kvinna som har en akademisk utbildning och har själva en akademis utbildning.
  • sextiotalist
    Frea skrev 2022-02-01 08:48:25 följande:

Vad vill du ha ut av mannens höga lön?

Bara för att du träffar en man med hög lön är det inte säkert att det kommer dig till godo? Jag har en hög lön men inga direkta planer på att dela med mig av den höga lönen. Tänk också på att en man med hög lön ofta också jobbar mycket -helger, sena kvällar, ibland på semestern. 

Det beror på bransch och var man är i livet. Är man yngre, inte helt ovanligt, är man lite äldre, då är det väldigt branschberoende.
    Hos oss är det ovanligt att cheferna arbetar helger och sena kvällar. 
    Ser man på läkare, så är det ofta så innan man får sin ST-tjänst, då är det ofta mer vanliga arbetstider (om det inte är en pandemi vill säga). 
Svar på tråden Vilka yrken har män med hög lön?