Tillfällig minnesförlust (alkohol)
Dricker du dig full två ggr I veckan dricker du med ett riskbeteende. 9 glas vin men utspritt anses vara ok för en vuxen kvinna.
Dricker du dig full två ggr I veckan dricker du med ett riskbeteende. 9 glas vin men utspritt anses vara ok för en vuxen kvinna.
Tack för alla svar. Var rädd att jag började bli galen som blev sådär förvirrad. Jag kände mig absolut inte full, berusad ja, men knappast full. Därför blev jag undrandes. Men samtidigt var jag väl uppenbarligen så pass påverkad att jag snurrade till det så det är ju en varningssignal.
Att vara nykter ett tag kommer inte hjälpa mig något just i detta problem, jag kan och har varit helt nykter i flera år tidigare. Problemet är när jag väl börjar dricka så har jag svårt att stoppa efter 2 glas, vill gärna ha ett till. Har inga barn.
Jag tycker det är otroligt mysigt att ta några glas vin eller öl här hemma någon gång i veckan, blir så avslappnad så därför vill jag inte sluta med det. Blir inte bakis eftersom jag alltid dricker mycket vatten och äter bra. Inga minnesluckor dagen efter. Jag har svårt att sluta eftersom jag mår så bra under tiden jag dricker, slutar på en gång om jag märker att det börja snurra. Men vill lära mig att stoppa innan det.
Jag ska ta till mig det ni skrivit om att mitt beteende ändå verkar vara i riskzonen för beroende och minska på mitt drickande.
Fler som har samma problem får gärna skriva, har ni lyckats med att lära er behärska er när ni väl börjat dricka? Går det att lära sig?
Det har inget med hennes kön att göra! Jag är kvinna och skulle svara exakt lika om det var en man som skrev.
Jag är uppväxt med alkohol och våld. Vet alldeles för mycket om hur det kan vara.
Är du kvinna? Blev det lite för personligt? Hur mycket dricker du?
Hur tror du svaren skulle se ut om ts var en man? Förklara gärna.
Varför skuldbelägga TS på detta sätt? Är det för att hon är kvinna är min spontana tanke? Hade det varit en man är jag övertygad om att det låtit annorlunda.