Inlägg från: Anonym (Bobo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bobo)

Hjälpppp!

Sådant kollar man väl direkt? Stämmer summan som drogs med sakerna du handlade då, eller drogs summan som stod på kvitto?

vi säger att du skulle köpa 2 paket mjölk och en brödlimpa, det skulle ju bli ca 40-50 kr, om det då blir vi säger 100 kr så skulle du väl reagerat redan i kassan?

jag har när jag handlat till mig själv råkat ut för tex felmärkta varor eller något annat råkats slå in, men skiljer summan mycket så märker man ju det direkt.

• Anonym (Bobo)
    Anonym47 skrev 2022-01-29 15:38:30 följande:

jag köpte lättmjölk men det står att jag har köpt standart mjölk också????

Hur många paket står på kvittot och hur många mjölk handlade du då? För handlade du 3 paket och det står 2 lättmjölk och 1 standardmjölk så är det ju uppenbart att felet blev i kassan.
  • Anonym (Bobo)

Det diffar alltså ETT paket mjölk?
    skulle tro att kassören råkat slå in det bara, eller att kunden innan eller efter råkade komma med på ditt kvitto.
    Säg att du inte vet vad som hänt. Du ska givetvis inte behöva betala för det heller, det är något chefen får lösa med brukaren.

• Anonym (Bobo)
    Mackan1978 skrev 2022-01-29 15:50:22 följande:

Det du ska göra är att säga att du inte kontrollerade kvittot, sedan ska du betala för varorna som brukaden inte har fått. Ansvaret är ditt 

Anonym (Visst) skrev 2022-01-29 15:54:37 följande:

Då förklarar du för chefen, betalar för mjölken och är noggrannare i fortsättningen. Om detta är första gången det hänt och du sköter ditt jobb för övrigt så blir det förmodligen bara en tillsägelse. 

Ts ska inte betala för mjölken. Att det blev fel i kassan är inte hennes fel. Chefen får ordna med ersättning till brukaren.
  • Anonym (Bobo)

Glöm inte ta med en egen representant från facket ts, om du är med där. Det är nog det bästa.

Men jag har svårt att tro att mötet är pga 1 paket mjölk. Det måste vara något annat. Jag jobbar i vården och det händer ibland att vi råkar ta sönder brukares saker, typ råkar riva ner en blomvas eller tvätta sönder något i tvättmaskinen osv och vi har aldrig haft möten eller liknande om det.

• Anonym (Bobo)
    Anonym47 skrev 2022-01-29 17:37:34 följande:
    Jag lovar inget annat ????????
    de kommer inte tro på mig pga jag är invandrare????
    Dra inte det kortet, det blir bara pinsamt.
  • Anonym (Bobo)
    Anonym (Undran) skrev 2022-01-29 22:41:19 följande:
    Vad händer om ni sabbar grejer? Betalar ni eller måste brukaren acceptera att ni haft sönder hens saker?
    Det händer ingenting, är det dyra saker finns försäkringar.
    Det är ju inte så att vi tar sönder saker med flit utan det är olyckshändelser. Men vi måste ju inte ersätta med privata medel.
  • Anonym (Bobo)
    Anonym (Undran) skrev 2022-01-30 10:41:28 följande:
    Märkligt. Brukaren ska bli av med en dyr sak OCH betala en dyr självrisk. Även om personalen inte gör det med vilje, är kanske inte brukaren intresserad av att betala 1500 kr för att personalen varit klumpig. Synd om brukaren som får arvegods sönderslaget och kommunen bara rycker på axlarna. Jag trodde att kommunen ersatte brukaren för förlusten. 
    Brukaren betalar givetvis inte självrisken, jag menar att kommunen betalar genom sin försäkring.
Svar på tråden Hjälpppp!