• Anonym (321)

Vill ha sex med andra men vill inte såra flickvän

Hej! Jag är en man som är i ett bra förhållande och har tre barn. Jag älskar min sambo och vi har ett bra aktivt sexliv. Jag har dock ett problem.. jag har alltid älskat att ha sex med kvinnor för första gången. Det är nåt tändande över att få se och ta på allting för första gången och intensiteten som uppstår. Jag är välutrustad och tycker också om att visa det för första gången och att göra allt jag kan för att få kvinnan att njuta så hon aldrig glömmer det. Innan mitt nuvarande förhållande var nya sexrelationer något jag sysslade mycket med och nu har jag ett sug efter att göra det igen! Jag har funderat på att försöka få fram till min flickvän att kanske bli swingers, men jag vet inte hur jag ska lägga upp det för henne? Hon är helt klart den bästa kvinnan och sexpartnern jag någonsin haft, men hur stoppar jag drt här suget utan att vara otrogen?? Och jag tror inte att hon skulle reagera så positivt till min swingers-idé. Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Vill ha sex med andra men vill inte såra flickvän
  • Anonym (P)
    StudierKemi skrev 2022-01-28 11:07:04 följande:
    I fokus ska ligga att han inte ÖVERGER 3 barn och sin fru. Det är det värsta som kan hända. Men han måste göra vad han kan för att må bra, med eller utan flickvännens vetskap. Sex-chatt är inte otrohet. Vad vill du rekommendera till Ts då? Att han ska lämna sin familj och sexa runt IRL istället? 

Till Ts; det handlar inte om att du ska "fästa dig" vid nya sex-chattare. Du ska bara vara fäst vid din familj och inte vid någon annan. Du ska använda sex-chattarna 1 gång och göra dig av med dem efteråt (kritiskt viktigt att du förstår).
    Nä man MÅSTE inte agera på de impulser man får. Det går alldeles utmärkt att låta bli, att skifta fokus och ändå må bra.
    Bara narcissister som har liknande resonemang att det enda som räknas är att de ska må bra och de måste se till att just de mår bra.

Otroligt många räknar beteende som otrohet, alltså mycket mer än bara kuk i fitta. Så vad du personligen anser är otrohet är irrelevant i sammanhanget för det är inte en universell sanning. Du kan tycka det men skriv det då, att det är din ÅSIKT.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (321) skrev 2022-01-28 08:01:00 följande:
    Vill ha sex med andra men vill inte såra flickvän

Hej! Jag är en man som är i ett bra förhållande och har tre barn. Jag älskar min sambo och vi har ett bra aktivt sexliv. Jag har dock ett problem.. jag har alltid älskat att ha sex med kvinnor för första gången. Det är nåt tändande över att få se och ta på allting för första gången och intensiteten som uppstår. Jag är välutrustad och tycker också om att visa det för första gången och att göra allt jag kan för att få kvinnan att njuta så hon aldrig glömmer det. Innan mitt nuvarande förhållande var nya sexrelationer något jag sysslade mycket med och nu har jag ett sug efter att göra det igen! Jag har funderat på att försöka få fram till min flickvän att kanske bli swingers, men jag vet inte hur jag ska lägga upp det för henne? Hon är helt klart den bästa kvinnan och sexpartnern jag någonsin haft, men hur stoppar jag drt här suget utan att vara otrogen?? Och jag tror inte att hon skulle reagera så positivt till min swingers-idé. Vad ska jag göra??

Om du tänker efter så är det ju en ickefråga som du redan har svaret på.

Om hon betyder så mycket för dig varför öht riskera att krossa henne totalt?

Om era barn betyder så mycket för dig, varför öht riskera att fucka upp deras tillvaro och gå miste om halva tiden med dem?

Vad för slags partner och förälder tar såna risker med sin familj?

Du tror inte att era ungar förvänta sig bättre av sin pappa?

Hur fan ska du förklara dig för dem när det är dags att skiljas för att du var otrogen?... jo ni förstår, pappa har alltid haft en förkärlek för att sätta på andra kvinnor för första gången... och det var ju tyvärr viktigare än er trygghet och min tid med er?
  • Anonym (sådär)
    I fokus ska ligga att han inte ÖVERGER 3 barn och sin fru. Det är det värsta som kan hända. Men han måste göra vad han kan för att må bra, med eller utan flickvännens vetskap. Sex-chatt är inte otrohet. Vad vill du rekommendera till Ts då? Att han ska lämna sin familj och sexa runt IRL istället? 

Till Ts; det handlar inte om att du ska "fästa dig" vid nya sex-chattare. Du ska bara vara fäst vid din familj och inte vid någon annan. Du ska använda sex-chattarna 1 gång och göra dig av med dem efteråt (kritiskt viktigt att du förstår).
    Vad är det för nån narcissistisk BS?

Menar du på fullt allvar att det är helt ok att göra hur fan man vill mot andra bara man själv mår bra av det?

Om någon mår bra av att loska dig i fejset, är det ok då? Jag menar enligt dig är ju det viktigaste att personen själv mår bra, vad det betyder för andra är irrelevant, så då måste det väl vara ok att loska dig i fejset eller?

Intressant att du säger att det viktigaste är att TS ska fästa sig vid sin familj samtidigt som du rekommenderar honom att göra saker som riskerar att förstöra sin familj. För hela din argumentation bygger ju på att det är ok att gå bakom ryggen på sin partner och barn och att det såklart aldrig kommer komma fram. 

Men vad händer om det kommer fram då? 

Och även om det inte kommer fram vad förslags partner och förälder är då TS som gladeligen sätter sin familj på spel för att bejaka sina fantasier?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (P) skrev 2022-01-28 11:11:09 följande:
    Nä man MÅSTE inte agera på de impulser man får. Det går alldeles utmärkt att låta bli, att skifta fokus och ändå må bra.
    Bara narcissister som har liknande resonemang att det enda som räknas är att de ska må bra och de måste se till att just de mår bra.

Otroligt många räknar beteende som otrohet, alltså mycket mer än bara kuk i fitta. Så vad du personligen anser är otrohet är irrelevant i sammanhanget för det är inte en universell sanning. Du kan tycka det men skriv det då, att det är din ÅSIKT.
    Håller med, det är ett sånt sjukt resonemang att det skulle kunna komma från ett behandlingshem för narcissister/empatistörda.
  • StudierKemi
    Anonym (sådär) skrev 2022-01-28 15:59:09 följande:
    Håller med, det är ett sånt sjukt resonemang att det skulle kunna komma från ett behandlingshem för narcissister/empatistörda.
    Varför hackar du på någon som säger att ts bör sexchatta med främlingar och sen dumpa dem? Samtidigt som många andra skriver att han bör skilja sig först och leva hur snuskigt han vill efteråt? Hur står det till i skallen på dig, är det så svårt att se vilket av förslagen till ts som väger värst? 
  • annabellelee

Varför är det det värsta som kan hända? Sambon kanske tycker att det är mycket värre att han låtsas vara trogen henne medan han sitter och runkar till meddelanden från en tjej han träffat på nätet?
  • Anonym (Herregud)
    StudierKemi skrev 2022-01-28 16:42:00 följande:
    Varför hackar du på någon som säger att ts bör sexchatta med främlingar och sen dumpa dem? Samtidigt som många andra skriver att han bör skilja sig först och leva hur snuskigt han vill efteråt? Hur står det till i skallen på dig, är det så svårt att se vilket av förslagen till ts som väger värst? 
    Hen har helt rätt du. Jag vill då verkligen inte ha en man som sitter och sexchattar med andra. Så jävla dumt alltså. Skiljer mig tusen gånger hellre. Ger inte mycket för dina "relationsråd".
  • Anonym (P)
    StudierKemi skrev 2022-01-28 16:52:06 följande:
    Vad är poängen? Du länkar till en "Innehållet i denna publikation är endast till för informativa syften. Under inga omständigheter är syftet med informationen att tillhandahålla diagnoser eller agera som ett substitut för en kvalificerad experts arbete." man kan alltid hitta det som styrker sin egen åsikt men det gör det inte mer rätt eller smäller högre än någon annans åsikt utan snarare tvärtom.
Svar på tråden Vill ha sex med andra men vill inte såra flickvän