• Anonym (..)

Min man vill inte veta av mig..

.. på något plan. Han menar att bara mina andetag stör honom. Utöver att jobba hemifrån försöker jag städa, lagar mat, tvättar, hjälper med barn. Men enligt honom tror jag bara att jag är så jävla bra, att jag egentligen är elak mot honom. Jag är så förvirrad för jag vet att han har rätt någonstans då jag känt så hela mitt liv och alla tagit avstånd från mig.

Han vill inte heller ha samlag. Jag har försökt med ALLT. Berättar om att jag vill göra sådant vi gjort massor med gånger innan, men han bara kollar äcklandes på mig och påpekar hur vidrigt det jag vill är. Han har även börjat kommentera att sättet jag rör honom på är obehagligt och konstigt, fastän jag gjort så i flera år och han gått igång på det tidigare. Tar initiativ hela tiden och försöker inte alltid med samlag, jag kan bara mysa med honom också. Då kan jag ha huvudet på hans mage och titta upp mot honom och säga att han är världens vackraste man och att jag älskar honom. Då blir han arg och fräser mot mig att jag alltid är I hans ansikte och så jävla tjatig - att jag ska låta han kolla på film ifred.

Tycker synd om mina barn som ska växa upp med mig som är så hemsk och inte ens fattar det själv  men alla andra gör det. 

Ville bara prata ut, ingen direkt fråga... kanske lite reflektioner från någon som varit i liknande oavsett part?

Skilsmässa är ett faktum, det vet jag. Känns bara ensamt då jag vet att jag kommer vara ensam hela mitt liv pga mitt beteende.

• Svar på tråden Min man vill inte veta av mig..
  • Tom Araya
    Anonym (..) skrev 2022-01-27 12:17:43 följande:
    Min man vill inte veta av mig..

.. på något plan. Han menar att bara mina andetag stör honom. Utöver att jobba hemifrån försöker jag städa, lagar mat, tvättar, hjälper med barn. Men enligt honom tror jag bara att jag är så jävla bra, att jag egentligen är elak mot honom. Jag är så förvirrad för jag vet att han har rätt någonstans då jag känt så hela mitt liv och alla tagit avstånd från mig.

Han vill inte heller ha samlag. Jag har försökt med ALLT. Berättar om att jag vill göra sådant vi gjort massor med gånger innan, men han bara kollar äcklandes på mig och påpekar hur vidrigt det jag vill är. Han har även börjat kommentera att sättet jag rör honom på är obehagligt och konstigt, fastän jag gjort så i flera år och han gått igång på det tidigare. Tar initiativ hela tiden och försöker inte alltid med samlag, jag kan bara mysa med honom också. Då kan jag ha huvudet på hans mage och titta upp mot honom och säga att han är världens vackraste man och att jag älskar honom. Då blir han arg och fräser mot mig att jag alltid är I hans ansikte och så jävla tjatig - att jag ska låta han kolla på film ifred.

Tycker synd om mina barn som ska växa upp med mig som är så hemsk och inte ens fattar det själv  men alla andra gör det. 

Ville bara prata ut, ingen direkt fråga... kanske lite reflektioner från någon som varit i liknande oavsett part?

Skilsmässa är ett faktum, det vet jag. Känns bara ensamt då jag vet att jag kommer vara ensam hela mitt liv pga mitt beteende.

Så han behandlar dig.

Hur menar du/han att du beter dig för att förtjäna detta?
  • Anonym (Camilla)

Har han drabbats av någon depression som gör honom så vrång och vresig? 

Får den uppfattningen att du upplevt avståndstagande tidigare i livet. Om du tror att det beror på ditt beteende så ska du söka hjälp för det. Att klura ut vad som orsakat att du fungerar som du gör. En förståelse och då kunna se vad du kan göra för att förändra ditt beteende. Få insikt och verktyg. Fundera på hur du vill vara och hur det kan påverka kommande relationer. Den enda man kan förändra är sig själv. Å sitt förhållande till andra. 

Om du vet att det kommer att leda till skilsmässa så riv av plåstret nu på en gång så du kan få gå vidare i livet. Alternativet är att ni tillsammans snackar ihop er och att han faktiskt stöttar dig i att söka hjälp och den process det innebär. Allt detta är inte för att HAN ska bli nöjd utan för att du ska må bättre. 

• Anonym (Meh)

Men helt ärligt: varför stannar han hos dig om du nu är så vidrig?
    Antagligen är det inte dig det är fel på... En skilsmässa vire det bästa för dig så att du kan hitta och inse ditt eget värde. 

• Anonym (ååå)

Det du skriver får mig att tro att han tröttnat, men han vill att DU är den som tar steget till skilsmässa, för då är det inte han som är "boven". 

Näst gång han säger att du är i hans ansikte osv, så säga du att ok, jag förstår att det är dags nu - vi får skilja oss. 

• Anonym (.)

Du verkar hata dej själv eftersom du stannar och tillåter det.

• Anonym (..)
    Tom Araya skrev 2022-01-27 12:22:17 följande:
    Så han behandlar dig.

Hur menar du/han att du beter dig för att förtjäna detta?
    Han menar att jag alltid är arg och irriterad, att jag hånar honom, att jag bara klagar.. Jag har problem med hälsan i dagsläget och med tanke på att jag far runt i huset som jag gör om dagarna så visst kan jag vara irriterad. Men jag blir det för att jag känner inget blir gjort annars...

Han säger att jag ljuger om allt jag säger och gör, vilket rubbar min verklighetsuppfattning. Jag vet inte riktigt vad som hänt och inte, vilken version som är sann. Det har även min mamma och andra i min närhet sagt till mig under hela min uppväxt.

Han säger att jag kommer fortsätta förstöra andras liv om jag inte ändrar mig. Jag tänker att just för att andra sagt det också så måste det ju va sant. Kan inte vara en slump att alla i min närhet tycker det? 

Behöver söka hjälp.
  • Anonym (..)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-01-27 12:28:23 följande:

Har han drabbats av någon depression som gör honom så vrång och vresig? 

Får den uppfattningen att du upplevt avståndstagande tidigare i livet. Om du tror att det beror på ditt beteende så ska du söka hjälp för det. Att klura ut vad som orsakat att du fungerar som du gör. En förståelse och då kunna se vad du kan göra för att förändra ditt beteende. Få insikt och verktyg. Fundera på hur du vill vara och hur det kan påverka kommande relationer. Den enda man kan förändra är sig själv. Å sitt förhållande till andra. 

Om du vet att det kommer att leda till skilsmässa så riv av plåstret nu på en gång så du kan få gå vidare i livet. Alternativet är att ni tillsammans snackar ihop er och att han faktiskt stöttar dig i att söka hjälp och den process det innebär. Allt detta är inte för att HAN ska bli nöjd utan för att du ska må bättre. 

Vi har det kämpigt på flera håll just nu och det har pågått länge. Han har varit vresig mot mig till och från i +6 år ungefär så det är ju inte endast pga det..

Det har du helt rätt i. Det kan inte vara en slump att alla i min närhet tagit avstånd från mig..
  • Anonym (..)
    Anonym (ååå) skrev 2022-01-27 13:20:51 följande:

Det du skriver får mig att tro att han tröttnat, men han vill att DU är den som tar steget till skilsmässa, för då är det inte han som är "boven". 

Näst gång han säger att du är i hans ansikte osv, så säga du att ok, jag förstår att det är dags nu - vi får skilja oss. 

Ja för han blir nästan uppspelt när jag nämnt det tidigare, men döljer det med att betona att "nu får du komma ihåg att det är DU som valde att skilja dig och inte jag". 

Känner mig bara så sjukt värdelös och tom. Han sitter ju och messar med folk, pratar i telefon etc. och när jag vill prata med honom så menar han att jag får skaffa mig vänner och prata med dem. Vi har alltid varit som bästavänner så det här kommer ju som en chock..  Hur ska jag skaffa vänner när jag enligt hnm med fler är störd och att man vill ta livet av sig i min närhet?
  • Bubbelio

Ja, du behöver VERKLIGEN söka hjälp. Inte för att det är något fel på dig, mer än att du inte prioriterar ditt eget välmående framför andras. Missförstå mig rätt, att förstå att man behöver må bra själv för att kunna ge till andra är inte samma sak som egoism. 

Ett råd jag kan ge dig är att genast sluta att pleasa. Be inte om sex, ligg inte på hans mage och kom med komplimanger stup i kvarten och far inte fram i huset som en vettvilling. Sluta! Ta bara hand om dig själv, bry dig bara om dig och dina barn, men ge även dem lite luft under vingarna och lär dem att bli självständiga. 

Sen det här med att du ljuger; gör du det? Gå till din vårdcentral asap och kolla om de har tillgång till terapi. Du behöver bena ut din historik och vem du är, och det behöver du professionell hjälp med för att kunna hitta de verktyg som fungerar för dig. Skilsmässa må kanske vara ett faktum, men låt det då vara så. 

• Anonym (V)
    Anonym (..) skrev 2022-01-27 14:29:54 följande:
    Det kan inte vara en slump att alla i min närhet tagit avstånd från mig..
    Det här måste du utveckla och vara helt ärlig annars är det omöjligt att ge dig råd. Vad har personerna som tagit avstånd från dig sagt? Vad tror du helt ärligt att det handlar om?

Det är mycket märkligt om alla i din närhet har tagit avstånd från dig. Det måste finnas en förklaring och om det gäller alla så är ju du den gemensamma nämnaren. 
Svar på tråden Min man vill inte veta av mig..