Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Valp med extrem separationsångest

Det där är jobbigt bortsett från det du skrev nått med extra behov?!?.. Det är såhär valpar bär man inte och inte dalta med. Då blir det såhär. Ärligt talat. Man bär djur vid behov. Tex om man råkat gått för långt med en valp beroende på ålder då bär man. 

Hör ditt hjärta brister. 

Jag tror att hunden och din syster inte har lärt dig att träna hunden att vara borta under vissa stunder på dagarna. Man börjar kanske 15 min sen gör man det nga ggr sen tar man 30 min och upprepa. Sen får man ha extremt tålamod inte vara okosekvent. Just under lärlingsprocessen.

Sen ska egentligen hundägare träna med sina hundar för hundarna ska veta vem som är hundägare och tillit till just den personen. Under lärlingsprocessen. Det är en extremt tålamodsprövning. Valptiden är jobbig. Har Huskeys, har haft hundar länge. 

Du har fått ett stort ansvar men det ska inte läggas på dig. 

• Gameofthrones

Man ska inte vara stressad hunden känner a sådant. Men det är ju så himla lätt för mig och säga. Man får andas och va bestämd. Här kommer du få Olika svar Det är bättre att du vänder dig till en duktig hund erfaren person googla.

Råd är alltid gratis här om du skulle kontakta en djur /hund psykolog. För att få ett vettigt beslut? 

• Gameofthrones

Nu såg jag texten det är din syster som måste ha avlastning. 

Men varför skaffar man inte en hund som hjälper till hemma? Om man vill ha en hund? Eller så skaffar man r ett husdjur som kan sköta sina behov inomhus.

Jag tror att hunden har känt av din systers behov att det krävs mer jobb. Sen kan det vara också kan det vara att hunden får tillräckligt med motion? Rätt matintag etc. 

• Gameofthrones

Precis som #4dexter dot com

Hunden har redan separationsångest så då börjar man med sekunder många ggr och upprepa etc. 

Men man måste ha tålamod.

Man ska inte inte bära djur/hund, bara vid behov. 

Svar på tråden Valp med extrem separationsångest