Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Hur ofta lagar ni mat till era barn?

Tror hela Familjeliv vet att jag skriver ordet hemlagat, från nudlar- dumpling - wotons

Hemlagad pasta. Men har en pastamaskin som kostar därefter. Så väljer man vilken form man ska ha vill man ha La Mafalda, Gnocchi, Penne. Etc.

Sen har jag standardpastamaskin manuell. För lasagne, spagetti. Det är mina favoriter. 

Köper färdig pasta till övriga i familjen när jag är inte är hemma. Vi ser oftast till att det finns rester eller nått från frysen. Fryser in mkt. Speciellt dumplings. 

Så hemlagad superofta och ja det finns dgr med take away 
    :) 

• Gameofthrones

Gröt?

Det går ju snabbare med hemlagad pasta?!

Mina barn nöjer sig med mackor också allt det som serveras på bordet. 

Är väldigt konsekvent med mina barn. Man måste kunna äta och kunna äta hos folk som inte kan laga mat och till de som inte vill laga mat och då blir det blodpudding, färdiga pannkakor, ärtsoppa Feix egna. 

Sen kan man få ett samtal eller sms att mina barn tackar för maten och äter upp maten hos vänner. 

Så Im Happy with that 

• Gameofthrones

Det är ju så barn får lunch och mellis så det blir middagar vardagar. 

Helger beroende på situation.

Jag äter inte frukost på morgonen, tyvärr om jag ska äta blir det mat till frukost varm eller kall.
    Mina barn varierar från en vanlig frukost till matigare eller bara mackor. De är inte så hungriga på morgonen heller. Men de tar alltid med sig ngt till skolan. Det är långt till lunchen annars. 

• Gameofthrones

Det är ingen fel och ha färdig mat hemma, endel trivs med sånt endel kan inte laga mat, endel vill inte och så får det vara. 

Men jag har inte gröt det första jag tänker på utan det är göra en pasta. Jag förstår varför folk äter gröt delvis för det är gott och nyttigt. 

Jag älskar laga mat. Tyvärr k an man inte odla ris hemma?!? (skrattar)

Min kunskap ger jag till mina barn och jag fick från mina päron. Mina Junior Masterchef's ibland kommer man hem till hemlagade dumplings. Från deg till dumpling. Fuskar vi?! ja köper Gyzoa deg  vi har inget emot med take away det finns på kartan.

För mig är det viktigt att äta allt inga kräsna barn slipper och skämmas som förälder. Att mina barn inte äter hos kompisar. 

Det uppskattas i våran omgivning 

Svar på tråden Hur ofta lagar ni mat till era barn?