Inlägg från: mammamalin |Visa alla inlägg
  • mammamalin

BF oktober 2022

Kallamakka skrev 2022-02-28 18:13:13 följande:
    Jag får nog göra det. Min barnmorska sa bara att "nej det är efter vecka 16" när jag påpekade att jag trodde det var efter vecka tolv. Sen frågade jag inte vidare om varför. 
    Aaah okej. Kommer nog ändå vänta ett tag till efter vecka 12. Tycker det känns lite läskigt öht med vaccinet under graviditeten, eftersom det i början avråddes att man skulle vaccinera sig alls som gravid.. 
  • mammamalin
    Solskensdag skrev 2022-03-01 15:09:13 följande:

Var till UL Idag och den ene tvilling hade tyvärr dött :(

Åh vad tråkigt att höra Hjärta Kram
  • mammamalin

Är det någon annan som ska göra nipt? Börjar närma sig för mig, känner mig nervös Förvånad

• mammamalin
    majarg skrev 2022-03-02 10:29:32 följande:
    Ska inte göra just nipt men kub, sen får vi se om det resulterar i att köra nipt också. Dock slutet av mars :(

det kommer gå bra :D när ska du göra?

Okej :) Betalar du för kub?

Ska göra den 14 mars, så inte såååå länge kvar.

• mammamalin
    majarg skrev 2022-03-02 11:25:09 följande:

Nej, det ingår som tur är. Iaf inte hört något annat om det. 

åh Det är snart ju! Vet du hur snabbt man får svar?

Okej det var ju bra :D

Jag tror det tar mellan 1-2 veckor ungefär. Hoppas snabbt!!

• mammamalin
    Krusbärskompott skrev 2022-03-02 11:28:37 följande:
    Japp. Om prick en vecka.
    Ännu inte nervös, tycker det kommer i väntan på svaret. Iaf var det så sist...
    Gör privat på indikation "jobbar med sjuka barn så jag har sett för mycket".
    Åh! Ja jag kan tänka mig att tiden då man väntar på resultatet är jobbigt. Jag vill mest se att det finns ett växande foster, orolig att något ska ha hänt sen jag såg hjärtat i v 6+4. Vilken vecka kommer du vara i när du gör ultraljudet?

Jag har också bokat privat, känns som att jag vill ha så mycket kontroll över situationen som jag bara kan.
  • mammamalin
    majarg skrev 2022-03-02 12:43:42 följande:

Haha alltså all denna väntan, kommer bli knäpp! 
    väntan och oro typ.. 

ja det är extremt psykiskt påfrestande fram till RUL tycker jag Gråter Sen har jag blivit så himla lugnad av att känna bebisen röra sig, så då har oron nästan försvunnit helt.. Så jag längtar dit :) 
  • mammamalin
    majarg skrev 2022-03-02 16:34:14 följande:
    vaaa har du känt det redan nu?? så häftigt :D
    Nä alltså i mina tidigare graviditeter hehe
  • mammamalin
    Rosen3 skrev 2022-03-04 08:04:10 följande:

Så jobbigt att vara illamående, jag har knappt känt av någon illamående alls. Börjar tvivla på om det är något fel? Iof har alla olika symtom men när ni alla andra nästan spyr så undrar man ju.  Jag kan känna pyttelite då och då men i övrigt mår jag fint! har dock andra symtom i bröst och lite trötthet :)

Skatta dig lycklig! Skrattande
  • mammamalin
    Utepålandet skrev 2022-03-07 20:47:36 följande:

Kör på med filmjölken! Min andre son byggdes av filmjölk med hallon och han kom ut som en 4,5-kiloskerub. Flört Jag var hög på lustgas och ropade ?han ser åtminstone inte ut som ett skogshallon!?. Då har vi inte ens nämnt när äldste föddes och jag blev skitförbannad för att det var en älg i förlossningssalen. ?Älskling, det är du som låter. Du har krystvärkar.? Stabilt där.

Jag ska ta KUB-blodprov om två veckor och sedan tror jag ultraljudet blir en vecka in i april eller något sådant. Har aldrig gjort KUB tidigare, men nu när jag är snäppet äldre känns det bra att få det kollat.

Hahaha detta fick mig att skratta!
Svar på tråden BF oktober 2022