Inlägg från: mammamalin |Visa alla inlägg
  • mammamalin

BF oktober 2022

Leopard91 skrev 2022-02-04 11:27:03 följande:
    Tack för svar.. jag känner mig verkligen gravid. har alla symptom som jag hade när jag väntade mitt första barn.. men då hade jag lite bättre koll på mens och ägglossning osv Så då kändes det mer ?säkert? direkt.. Hade du tidiga symptom? 

Du är säkert gravid men kanske tidigt :) Testa igen om två dagar! 

Ja jag hade tidiga symptom. Kanske 3-4 dagar innan BIM började jag känna av bak i fogarna och då förstod jag att jag var gravid. en kom illamåendet dagen efter som har hållit i sig. Så jag kände mig också ganska säker :)

• mammamalin
    Leopard91 skrev 2022-02-04 12:05:13 följande:
    Förresten.. vet du om din kompis tog fler tester? Eller ?nöjde? hon sig med ett svagt positivt? 
    jag blir typ manisk och vill testa hela tiden.. orkar inte med mig själv med sånt här haha.. 
    Ja eftersom hon fick ej gravid på det digitala så väntade hon några dagar och tog ett till som visade tydligare plus. Dock ej ett till digitalt om jag minns rätt. Haha förstår känslan!
  • mammamalin
    Lovisaa86 skrev 2022-02-05 09:09:16 följande:
    Hej. Det blir mitt fjärde barn. Jag är 35 år så kommer blir det sista också :) Själv då? 
    Vad kul! Jag blir 35 i år och väntar också fjärde barnet, sen blir det nog inga fler Flört
  • mammamalin

Usch, mått så himla illa idag :( Går in i vecka 7 imorgon, är det nu det slår till alltså Tyst Så orolig också över att känna av foglossningen redan nu... Någon annan som känner mycket symptom? Vad gör ni mot illamåendet, något bra tips?

• mammamalin
    Mangal skrev 2022-02-06 16:34:55 följande:
    Jag längtar nästan tills fler symtom kommer. Har du testat att dricka citronvatten? Ha en flaska i kylen som är färdigblandad så kan du dricka lite då o då. Har funkat för mig tidigare Glad
    Vilka symtom känner du mer än illamående och foglossning,
    Tack för tips, det har jag inte testat! :D

Det är det jag känner, plus lite öm i brösten och bröstvårtorna jämfört med annars. Har du några symptom?
  • mammamalin
    Go o gla skrev 2022-02-07 21:43:55 följande:

Förstår och delar oron om mf med er andra, fast nästan större är min oro för att det skall bli ngt annat ?fel?. Jag har (peppar peppar) bara ett mf i bagaget och fem friska barn, så hoppas självklart att denna graviditeten går vägen men också att vår knoddas håller sej frisk! 

Jag har bokat tid den 21/2 för tfn-besök hos familjeläkaren, det är han som därefter ger mej remiss till BM. Vågade inte be om en tidigare tid men kom på jag ev måste tidiglägga den då jag även kommer behöva kontroller hos endokrinen. Så behöver nog ta blodprov redan innan mitt första BM besök...

Jag ringde endokrinologin typ några dagar efter att jag plussat eftersom jag fick hypotyreos under min förra graviditet. Har redan hunnit ta två blodprov och är i vecka 6+0 idag ???? är det sköldkörteln du haft problem med eller nåt annat? 
  • mammamalin
    Mangopassion skrev 2022-02-09 17:36:25 följande:
    Ja jag fick missfall i somras i slutet på vecka 7. Det var första graviditeten någonsin för mig och då blödde jag ingenting alls förrän jag faktiskt fick missfall och då var det som en vanlig mens bara. Minns inte att jag hade nämnvärt ont heller. Men den gången hade jag inte gjort något tidigt ultraljud så det är oklart om hjärtat ens hade börjat slå då. Den här graviditeten verkar jag ju blöda hejvilt till höger och vänster och ändå verkar det som att embryot klarat sig. Jättekonstigt det där. Men blödningarna verkar ha avtagit nu i alla fall. Får väl hoppas att jag bara har kärl i livmodertappen som spruckit och att det inte är nåt fel på själva embryot. :( men min boost jag fick i måndags är som helt bortblåst nu iallafall :(
    Håll modet uppe, tror absolut det är lugnt eftersom du nyss såg det lilla hjärtat slå Hjärta
  • mammamalin
    Rebeccaengen skrev 2022-02-09 19:50:17 följande:

Är det någon mer som illamåendet kommit för? Jag är i 5+5 och idag slog det till Kräks

Jaa det kommer och går lite för mig Tyst 6+2 idag 
  • mammamalin
    Solskensdag skrev 2022-02-10 11:07:29 följande:

Å jag var till VUL idag och det var värt pengarna - fick se inte bara ett, men två hjärtan! Lite i chock, men också väldigt magiskt :) är lite mer lugn och glad nu, även om jag också vet det fortfarande är osäkert ett par veckor till :)

Wow, tvillingar!! Grattis Hjärta
  • mammamalin
    Nejlika08 skrev 2022-02-11 09:52:51 följande:

Jag hoppar in här, är i v.6 och bf är 15 oktober. Jag har haft två tidiga missfall innan så jag är beredd på att det kan bli det igen. Har ett barn som är fött 2017. Jag har mått dåligt i graviditeten hittills, humörsvängningar och illamående. Trots att det är så tidigt. Jag har mått så i mina andra graviditeter också och räknar dagarna tills det går över (för mig så har jag börjat må bra i andra trimestern). Någon annan med humörsvängningar? 

Grattis till ditt plus! :) Ja jag känner också att jag har humörsvängningar. Brukar ha himla bra tålamod med mina barn (och barnen på jobbet, är förskollärare) men känner att jag blir irriterad snabbare hahah. Får verkligen bita mig i tungan och ta några djupa andetag ibland så jag inte säger eller låter på ett sätt jag skulle ångra {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden BF oktober 2022