Inlägg från: Utepålandet |Visa alla inlägg
  • Utepålandet

BF oktober 2022

Hoppar in här. BF 16/10, men är redan på det klara med att jag kommer vilja ha ett planerat snitt, så det borde väl bli i början av oktober om allt går bra. Hade ett MF förra våren så vågar inte riktigt tro på detta än.

• Utepålandet

Jag har börjat stifta bekantskap med illamående. Kan inte minnas att det varit såhär intensivt med mina tre tidigare barn. Så fort jag går in i köket vänder det sig i magen. Det enda jag har kunnat äta de senaste dagarna har varit, trigger varning för andra illamående nu, ärtsoppa på plastrulle. Något otippat.

• Utepålandet

Haha, min man har IBS och måste äta specialkost. VARJE morgon steker han ägg och bacon och jag hänger ut genom ett fönster och kippar efter luft. Däremot har jag fått ett sug efter tomater, vilket är intressant eftersom jag suktat efter röd mat med mina söner. Jag är övertygad om att det är en pojke bara för det. 

Vad gäller svullnad verkar jag se ut som er. Går bra att dölja i luftiga kläder, men i spegeln syns det ordentligt. 

• Utepålandet

Kör på med filmjölken! Min andre son byggdes av filmjölk med hallon och han kom ut som en 4,5-kiloskerub. Flört Jag var hög på lustgas och ropade ?han ser åtminstone inte ut som ett skogshallon!?. Då har vi inte ens nämnt när äldste föddes och jag blev skitförbannad för att det var en älg i förlossningssalen. ?Älskling, det är du som låter. Du har krystvärkar.? Stabilt där.

Jag ska ta KUB-blodprov om två veckor och sedan tror jag ultraljudet blir en vecka in i april eller något sådant. Har aldrig gjort KUB tidigare, men nu när jag är snäppet äldre känns det bra att få det kollat.

• Utepålandet

Inte ens säl-sex, tack. Flört Jag har återfått det här trevliga symptomet att rapa 24/7. Det är helt vansinnigt hur mycket luft som ska upp hela tiden. Var kommer den ens ifrån? Jag fattar inte att det är 2022 och evolutionen har fortfarande inte fixat ett hormon som specifikt gör vissa delar av kroppen avslappnad så att magmunnen sparas. 

• Utepålandet
    Mangopassion skrev 2022-03-13 18:46:32 följande:

Hej på er igen! 

Har ni haft era inskrivningssamtal ännu? Skulle haft mitt i onsdags men då va BM hemma med sjukt barn så jag fick en ny tid nu på tisdag istället.  

Är det bara jag som är sjukt less på att magmunnen inte sluter tätt så att varje gång jag ätit rapar jag upp matrester med magsyra. Har en konstant äcklig smak I munnen och det spelar ingen roll om jag borstar tänderna eller inte. Den dåliga smaken är där ändå.  

Hade inskrivningssamtal för tio dagar sedan. Fast jag är så svårstucken att de skickade mig till sjukhuset för att kunna ta blodprov. Vilket är en smula komiskt för där jobbar min man, så det är ofta han som tar proverna på mig. Nåväl, det är han som ställt till med detta så då får han lov att ta hand om sin fru sen också. Flört

Vill sälja min magmun till lägstbjudande. Och den där äckliga smaken i munnen, fy fasen.

• Utepålandet
    Mangopassion skrev 2022-03-14 01:05:18 följande:

Så det är alltså inte bara jag som har den där konstiga smaken i munnen. Skönt att höra. Skrattande Min sambo tror att jag överdriver bara.Tungan ute Jag mår inte speciellt illa längre men kräks ändå pga de sura uppstötningarna/raparna så jag antar att jag kommer få leva med det tills bebisen kommit ut, tyvärr. Bara 6,5 månader kvar nu då Obestämd Ingenting hjälper för mig. Varken att äta lite och ofta, undvika fet, stark mat och jucie. Inte heller omeprazol eller liknande fungerar Rynkar på näsan
    Så jag skulle också vilja sälja min magmun/alternativt byta mot en bättre fungerande! Skrattande någon?

Förlåt mig, men det känns lite bättre när man hör om andra i samma sits. Jag har haft problem med rapar vid alla mina graviditeter, men mycket lindrigare. Ska jag ha det såhär tills oktober vet jag inte vad jag gör. Det enda som hjälper mig är att sova nästintill sittandes. Testa om du inte redan gjort det! 

Jag hoppas ändå att detta lägger sig när hormonnivåerna lugnat ned sig. Andra tredjedelen av graviditeter brukar vara de bästa. Peppar, peppar.

• Utepålandet
    majarg skrev 2022-03-15 20:45:21 följande:

Ni som har barn sedan tidigare - hur har ni känt i tidigare graviditet? Har ni njutit av det? Känt er fina etc. 

finns ju vissa som verkligen älskar att vara gravida typ Och andra inte. 

Jag har nämligen så svårt att se framför mig att jag är en av de som kommer njuta av det och tycka det är mysigt. redan nu tycker jag min mage är i vägen och att det fysiska inte är detsamma. jag Har dåligt tålamod och gillar inte saker med min kropp som jag inte kan kontrollera (är inte kontrollfreak) men t ex när jag är sjuk så tröttnar jag på en dag och säger hela tiden att imorgon mår jag bra igen 

Jag har alltid gillat andra delen av graviditeterna mest, då gillar jag att vagga runt. Med dottern kände jag dock att något inte stämde och sa tidigt att jag inte skulle gå tiden ut. Jag fick rätt - hon föddes för tidigt med akut snitt och vi fick ligga länge på neonatalintensiven. Konstigt hur jag liksom kände det på mig månader innan.

Efter den pärsen är jag inte sugen på en vaginal förlossning utan ska prata om möjligheten till planerat snitt. Och så hoppas jag att jag har en bra magkänsla kring denna graviditet framöver.
  • Utepålandet

Här är det också huvudvärk, både igår och idag. Antar att det är hormonellt betingat. Jag vill bara att den första trimestern ska ta slut någon gång så man eventuellt kan känna sig som en människa igen. Tycker det är svårt att vara glad över graviditeten när man mår såhär. Rynkar på näsan

Svar på tråden BF oktober 2022