Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Vilken livsmedelskedja brukar ni handla i och varför?

När jag bara handlar vardagsmat så blir det Coop trots att Hemköp ligger närmare (med typ 50 meter...). De har större utbud, bättre vanliga priser, hemköp har bättre erbjudandepriser dock, och trevligare lokaler och personal. Det enda jag köper på vårt Hemköp för att det inte finns på Coop är 1,5 liters juicepaket Tropicana Smooth Orange, annars som sagt om de har något särskilt på extrapris.

Om jag är uppe i Flempan av någon anledning svänger jag oftast in på Pulsen. De har väldigt mycket mysko grejer och ibland skitbilliga varor som de fått in, exempelvis köpte jag en flaska olivolja av bättre märke för en tia och 1,5 kgs falukorv för en tjuga, och en stor, skivbar arbogapastej för 15 sist. För något år sedan sålde de kilopaket smör för 40 kr. Osv. Den här veckan kan man köpa vegansk glass för en femma, halloumi för en tia, stor creme fraiche för 15, finish maskindiskkapslar för 40, mm De har inte allt billigt, en del är billigare inne på coop, men man kan verkligen göra fynd.

Lidl, Ica Maxi eller Ica kvarnen om de är något särskilt erbjudande.

Någon Willys har jag inte i närheten.

Om jag vill ha något särskilt åker jag antingen in till stan och en saluhall eller till City Gross för de har skitbra kött.

We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
Svar på tråden Vilken livsmedelskedja brukar ni handla i och varför?